تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی اثرگذار در سیاست جهانی بود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابراهیم واشقانی فراهانی ظهر امروز در مراسم ترحیم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که در مسجد بعثت خرم‌آباد و به همت دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان برگزار شد اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به‌طورقطع یکی از استوانه‌های استوار انقلاب اسلامی و ازجمله حلقه‌های اصلی پیرامون حضرت امام خمینی(ره) در راستای  مبارزه علیه استبداد و تشکیل انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: نقش آیت‌الله  رفسنجانی در شکل‌گیری، پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی ایران بسیار تأثیرگذار بوده به‌طوری‌که هم سابقه تاریخی و هم پیشتازی ایشان در همه عرصه‌های انقلاب بر کسی پوشیده نیست.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی کشور عنوان کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قبل و بعد از انقلاب اسلامی ایران مورد آزمون‌های سخت الهی قرار گرفت که با بررسی زندگی‌شان می‌بینیم در زمان نظام ستم‌شاهی بدون ترس مبارزه کردند و تمام جان و مال خود را درراه انقلاب گذاشت.

وی بیان کرد: در زندگی همه افراد فرازوفرودهایی وجود دارد ولی برآیند فعالیت‌های بیش از 60 سال مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در شکل‌گیری و ادامه انقلاب اسلامی ایران را مردم با بدرقه باشکوه خود در مراسم خاک‌سپاری پیکر پاک ایشان به‌درستی به نمایش گذاشتند زیرا وجدان مردم آگاه و بیدار است.

واشقانی بابیان اینکه در تمامی کلمات ایشان عشق به میهن وجود داشته و برای سازندگی کشور و سرفرازی کشور تلاش می‌کرد، گفت:  دغدغه بزرگ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حفظ ارزش‌های نظام و پیشرفت این سرزمین کهن بود زیرا او یکی از بارزترین سیاست‌مداران عصر اخیر بود که از هوش سرشار و تلاش بسیار و دقت فراوان برخوردار بود.

وی تصریح کرد: شیوه برخورد بسیاری از مدیران کشور در جلسات عمومی با مخاطبین را مطالعه کردم و تاکنون هیچ‌کس را مانند ایشان دقیق و هوشیار در شنیدن حرف دیگران ندیده‌ام. ایشان ضمن پایبندی تمام به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی و حفظ ارزش‌های نظام همواره در پی روش‌ها نو و متناسب بازمان و مکان برای اداره کشور بود.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در سرتاسر دوره پرفراز و فرود مدیریت ایشان یکی از مشخصات ویژه وی این بود که همواره می‌خواست با نوآوری، روش‌های نوین را برای اداره و پیشرفت کشور داشته باشد.

وی اظهار داشت: شخصیت‌هایی جهانی که بعد از درگذشت ایشان پیام دادند به جایگاه بلند وی در سیاست جهانی آگاه بودند زیرا ایشان تنها یک شخصیت سرفراز ملی نبود بلکه یک شخصیت سرفراز جهانی و اثرگذار در سیاست جهانی بود که یکی دیگر از نکات در مورد شخصیت وی جامع بودن ایشان بود که در دوران مبارزات خود بهترین فرصت را از زمان تبعید و یا زندان انجام دادند.

واشقانی افزود: یکی از شخصیت‌هایی که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تحت تأثیر آن قرار داشت شخصیت امیرکبیر بود به همین دلیل کتاب امیرکبیر قهرمان مبارزه با استعمار را نوشتند.

وی خاطرنشان کرد: ایشان با درس گرفتن از نکات دینی و آموزه‌های ملی بزرگ‌ترین نقش را در آموزش عالی کشور داشت و در شرایطی که کشور در بحران و چالش‌های سخت دفاع مقدس قرار داشت با نگاهی تیزبین و با آینده‌نگری خود بحث تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی را در محضر امام راحل (ره) مطرح کرده و با استقبال امام مواجه شد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی کشور اظهار داشت: امروزه بزرگ‌ترین سرمایه هر کشور داشتن انسان‌های فرهیخته است که بدون شک دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای این انقلاب بود و این را مرهون فکر بلند و نگاه ژرف آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هستیم.

وی افزود: در هر نظام آموزشی ممکن است کاستی‌هایی وجود داشته باشد، قطعاً ما خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی که امروز پدر معنوی خود را ازدست‌داده‌ایم باید به آرمان‌های بلند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی وفادار بوده و با تلاش و انگیزه بیشتر کاستی‌ها را برطرف کرده و نقش خود را در توسعه ملی کشور به‌ویژه در این مقطع که موضوع اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر انقلاب مطرح‌شده ، به‌خوبی ایفا کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی اثرگذار در سیاست جهانی بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..