تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش اراضی کشاورزی تحت کشت آبی شهرستان ایوان

وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از سد کنگیر؛

وزیر جهاد کشاورزی در ایلام گفت: اراضی کشاورزی تحت کشت آبی شهرستان ایوان تا سه ماه آینده با استفاده از آب سد کنگیر به 2 برابر افزایش می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام  ، محمود حجتی امروز در حاشیه بازدید از سد کنگیر ایوان گفت : حجم مخزن سد کنگیر 16میلیون متر مکعب آب است که بسرعت در حال پمپاژ بوده و احداث خط لوله اصلی آن نیز در دست اجراست.

وی گفت : با توجه به سیستم های نوین آبیاری در اراضی این منطقه در سطح یک هزار و 800 هکتار آبیاری تحت فشار انجام که امیدواریم در اوایل سال آینده و انجام عملیات پمپاژ آن تا پایان سال تمامی زمین های دیم این منطقه به آبی تبدیل شوند.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین در خصوص دامداری های نیمه فعال و تعطیل کشور گفت: با توجه به لایحه خروج از رکود و مصوبه آن و خط اعتباری که دولت و بانک مرکزی ایجاد کرده‌اند متقاضیان این واحدها می توانند در سامانه بهین یاب ثبت نام و بعد از بررسی در کارگروه های تخصصی استان در صورتیکه این طرح ها توجیه اقتصادی و امکان دوباره فعالیت داشته داشته باشند مشکلات بانکی آنها حل و اعتبار سرمایه درگردش برای ادامه فعالیت دوباره در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

سد کنگیر با ظرفیت ذخیره 20 میلیون مترمکعب آب با هدف تامین آب شرب و کشاورزی شهرستان ایوان احداث‌ شده که طول تاج این سد 750 متر و ارتفاع آن 42 متر است و برای ساخت آن 109 هزار مترمکعب بتون‌ریزی و یک هزار و 250 میلیون ریال اعتبار نیز برای ساخت آن هزینه شده است.

انتهای پیام/ف




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش اراضی کشاورزی تحت کشت آبی شهرستان ایوان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..