تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شهادت یک شهروند عربستانی زیر شکنجه آل سعود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های عربستان، فعالان حقوقی در عربستان تاکید کردند که جابر العقیلی یکی از شهروندان این کشور که در یک مرکز امنیتی در شرق عربستان بازداشت بود، در پی شکنجه، به شهادت رسیده است.

منابع حقوقی اعلام کردند که جابر حبیب حسن العقیلی 45 ساله از اهالی شهرک تاروت در منطقه القطیف است که حدود یک هفته قبل به اتهام قایقرانی در منطقه ممنوعه دستگیر و امروز خبر آن شهادت آن اعلام شد.

فعالان عربستانی گفتند که این شهروند در حین دوره بازداشتش که بیش از یک هفته از آن نمی‌گذرد، در معرض شکنجه و بدرفتاری قرار گرفته است.

در حالی که رژیم سعودی مدعی شده است که العقیلی خود را در داخل زندان دار زده است، خانواده وی این روایت رژیم را که قبلا نیز مرتکب جنایات مشابهی در داخل زندان شده‌ است، رد کردند.

منطقه الشرقیه عربستان از سال 2011 میلادی تاکنون صحنه اعتراضات مردمی برای تحقق اصلاحات و پایان دادن به سیاست‌های تبعیض‌آمیز رژیم سعودی است.

نیروهای امنیتی رژیم سعودی هر از گاهی  به مناطق مختلف در منطقه الشرقیه یورش می برند و ضمن یورش به منازل شهروندان، آنها را بازداشت می‌کنند.

رژیم سعودی تاکنون ده‌ها شهروند و فعال بیگناه منطقه الشرقیه از جمله آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته عربستانی را اعدام کرده است.

این رژیم اخیرا رویکردهای امنیتی خود را در منطقه شیعه‌نشین القطیف در شرق این کشور، برای ساکت کردن هرگونه صدایی که خواهان حق و عدالت است، تشدید کرده است.

رژیم سعودی در راستای تلاش برای تنگ کردن عرصه علیه فعالان القطیف، خانواده‌های آنها را نیز هدف قرار می‌دهد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شهادت یک شهروند عربستانی زیر شکنجه آل سعود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..