تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عزم جدی چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری 700 میلیون دلاری در سلماس/ مقصد اصلی سرمایه‌گذاران خارجی، شهرک‌های صنعتی شهرستانی

ساعت: 12:03 منتشر شده در مورخ: 1395/10/23 شناسه خبر: 1004601

معاون اقتصادی اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی گفت: مجوز سرمایه‌گذاری 700 میلیون دلاری چینی ها برای ایجاد پارک صنعتی در استان آذربایجان‌غربی صادر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، حبیب تربتی در جلسه بررسی فرآیند سرمایه‌گذاری، شرکت توسعه گستر جاده ابریشم در منطقه ویژه اقتصادی سلماس با حضور یک گروه اقتصادی از کشور چین، اظهار داشت: امیدواریم تا در سایه بهبود محیط کسب‌وکار استان، شاهد حضور بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی در این استان باشیم.

وی ادامه داد: احداث نیروگاه سیکل ترکیبی توسط سرمایه‌گذاران چین، تولید فروآلیاژ توسط سرمایه‌گذاران هندی، تولید آلیاژ فروسیلیس توسط سرمایه‌گذاران جمهوری آذربایجان نمونه‌ای از سرمایه‌گذاری‌های خارجی در دوران پساتحریم در شهرستان‌های مختلف این استان بوده و امید است با همکاری مدیران و مسئولان استانی و رفع مشکلات احتمالی پیش روی این پروژه‌ها، شاهد بهره‌برداری آن‌ها در سال‌های آتی باشیم.

معاون اقتصادی اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی با اشاره به این مطلب که در سال‌جاری سرمایه‌گذاران کشورهای چین، ترکیه، عراق و کانادا از سرمایه‌گذاری در بخش صنعت این استان استقبال زیادی کرده‌اند، افزود: با توجه به اینکه امکانات زیرساختی و مشوق‌های سرمایه‌گذاری تأثیر بسزایی در ترغیب سرمایه‌گذاران دارند، مقصد اصلی سرمایه‌گذاران خارجی، شهرک‌های صنعتی شهرستانی، منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو و منطقه ویژه اقتصادی سلماس، بوده است.

در این جلسه مسعود حاج علیلو فرماندار و شهروز برزگر نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به ظرفیتها و توانمندیهای منطقه ویژه اقتصادی سلماس، از آمادگی و همدلی مسئولان این شهرستان برای استقبال از هرگونه سرمایه گذاری خبر دادند.

گفتنی است شهرستان سلماس با 200 هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان‌غربی قرار داشته و این منطقه ویژه اقتصادی با توجه به نزدیکی به فرودگاه‌های خوی و ارومیه، راه‌آهن و مرزهای جلفا، بازرگان، رازی و سرو و 2 مرکز استان شامل تبریز و ارومیه، می‌تواند به یکی از مناطق استراتژیک اقتصادی کشور تبدیل شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عزم جدی چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری 700 میلیون دلاری در سلماس/ مقصد اصلی سرمایه‌گذاران خارجی، شهرک‌های صنعتی شهرستانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..