تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اعزام باراولی‌های چالوس به مشهد مقدس/ سفر تا بی‌کرانه خورشید

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از چالوس ما، شامگاه چهارشنبه بود که خبر دادند کاروانی از باراولی‌ها به مشهد اعزام می‌شود. آماده شدم تا گزارشی بگیرم از شور و حال این کاروان. می‌دانستم این کاروان با بقیه فرق دارد.


از درب بسیج وارد می‌شوم. گفته بودند 90 نفر اعزام می‌شوند اما جماعتی که از دور پیداست 300 نفری می‌شوند. جلوتر که می‌روم سربازی خوش‌چهره منقل اسپند را جلویم می‌گیرد و لبخندی هم کنارش تحویلم می‌دهد. همه جا عطر صلوات بلند است.

صحبت از سفر است اما این سفر با بقیه فرق دارد، صحبت از سفر به سرزمین مرقد آفتاب هشتمین است، آن هم برای اولین بار؛ حال فکرش را بکنید که چه صفایی دارد.

بیشتر پیرمردها و پیرزن‌هایی هستند که آستان حضرتش را تا به حال ندیده‌اند و امروز می‌روند تا پاگشا شوند در این صحن‌وسرای ملکوتی.

حال غریبی است. اشک و لبخند با هم گره خورده است. اما اشک بیشتر از لبخند بر گونه‌ها می‌غلتد.

درب اتوبوس‌ها که باز می‌شود آرام آرام اشک‌ها هم جایشان را به شعف می‌دهند. هر ثانیه لحظه موعود نزدیکتر می‌شود، در دل می‌گویند بالاخره "قسمت" ما هم شد و آقا طلبید.

چمدان‌ها جا می‌شوند تا سبکبارتر راهی شوند. بیشترشان همدم 40-50 ساله هم هستند، اما چنان خرامان می‌روند گویی تازه همدیگر را پیدا کرده‎اند.

سراغ یکی‌شان می‌روم، حجت‌الله تونی 60 ساله است و با همسرش به این سفر می‌رود، دستانش به دعا بلند است که نزدیک می‌شوم. می‌گوید: فقط خدا خیرشان دهد، چیز دیگری هم بلد نیستم بگویم.

پیرزنی کوتاه‌قامت گوشه‌ای منتظر است تا سوار اتوبوس شود، با او که صحبت می‌کنم، می‌گوید: سال‌هاست حسرت زیارت به دلم مانده است و امروز که راهی شده‌ام دیگر چیزی از این دنیا نمی‌خواهم.

وی ادامه می‌دهد: خیالتان راحت، نایب‌الزیاره همه شما هستم، هر کسی را که قدمی برداشته باشد برای این کار را از یاد نمی‌برم.

به سراغ فرماندده سپاه چالوس می‌روم. سرهنگ جابر عسکری آرام گوشه‌ای ایستاده است و منتظر است خودروها حرکت کنند.

عسکری در مورد این اعزام این چنین گفت: در حکم آیت‌الله رئیسی از سوی رهبر معظم انقلاب تأکید شده است که باید شرایطی ایجاد شود تا همگان بتوانند از زیارت امام رضا(ع) بهره ببرند، به ویژه کسانی که تاکنون به هر دلیلی موفق به زیارت نشدند.

وی ادامه داد: زیارت بار اول افتخاری است که باید قدر آن را دانست، بار اولی‌ها مانند کبوتران اطراف حرم هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه بسیج چالوس افزود: این اعزام، اولین کاروان مشهداولی‌ها از چالوس است و امیدوارم راه را برای تشرف دوباره این عزیزان باز کند.

عسکری در پایان گفت: در این کاروان 88 نفر در قالب دو اتوبوس بررای اولین بار به زیارت امام رضا(ع) می‌روند.

هنوز صحبتمان تمام نشده بود که صدای صلوات از جمعیت بلند شد، اتوبوس داشت حرکت می‌کرد و همراهان زائران با چشمان اشک‌بار بدرقه‌اش می‌کنند. زائران سرها را به شیشه چسبانده‌اند و با لبخند وداع می‌کنند با همراهان.

چند دقیقه دیگر هیچ خبری از این همه هیاهو نیست، محوطه آرام است و بی سروصدا. آرام آرام قدم می‌زنم، نگبان هم گرفته است مثل من. انگار این همه اشتیاق را که دید، دل او هم هوای حرم کرده است. مشهد را هر چه بیشتر بروی بیشتر دلتنگش می‌شوی، اما همه این را قبول دارند که زیارت بار اول چیز دیگری است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اعزام باراولی‌های چالوس به مشهد مقدس/ سفر تا بی‌کرانه خورشید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..