تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تنها تعداد مقالات نبایدتعیین کننده رتبه دانشگاهها در ISI باشد/طبیق کادر آموزشی در سیستم جدید فنی و حرفه ای

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه تعداد مقالات نباید تعیین کننده رتبه دانشگاهها در ISI باشد از تطبیق کادر آموزشی طبق مصوبه جدید هیات امنا خبر داد.

تنها تعداد مقالات نباید تعیین کننده رتبه دانشگاهها در ISI باشد/طبیق کادر آموزشی در سیستم جدید فنی و حرفه ایمسعود شفیعی رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در گفت وگو با حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ : در حال حاضر رتبه دانشگاههای ما بر اساس تعداد مقالات آنها در ISI مشخص می شود که این هیچ تاثیری در تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت ندارد.

وی با بیان اینکه برخی دانشگاهها برای ارتقای خود از هر استاد تعداد مقالات خاصی را طلب می کنند، ادامه داد: هرچند که تاکنون اقدامات و فعالیتهایی در راستای پیوند صنعت و دانشگاه صورت گرفته اما هنوز به اندازه کافی نیست و باید بیشتر شود.

شفیعی دانشگاه فنی و حرفه ای را دانشگاهی تازه تاسیس دانست و بیان کرد: هرچند که آموزشکده های ما از قبل در آموزش و پرورش فعال بودند اما از سال 90 ضمن تجمیع به دانشگاه تبدیل شدند و بنابراین سابقه این دانشگاه تنها 5 سال است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای اظهار داشت: تا پیش از سال 90 به دلیل ساختار آموزش و پرورشی به جای هیات علمی، در آموزشکده های خود معلم داشتیم و تنها 50 هیات علمی به کار گرفته شده بودند.

وی از اقدام و مصوبه جدید هیات امنا مبنی بر تطبیق کادر آموزشی خبر داد و عنوان کرد: براساس این مصوبه مدرس یا دبیر با مدرک کارشناسی ارشد به مربی فنی و یک هیات علمی تبدیل می شود درواقع لفظ فنی به این دلیل است که اعضای هیات علمی ما با سایر دانشگاهها متفاوت باشند چون دانشگاهها افراد با مدرک کمتر از دکتری و استادیار را استخدام نمی کنند.

شفیعی با بیان اینکه فردی که در سطح مربی قرار می گیرد باید به انجام کار فنی علاقه داشته باشد، گفت: علاوه بر 800 نفر از کادر آموزشی که اخیرا هیات علمی شدند، 140 نفر را بصورت هیات علمی جذب کرده ایم که از سال 1391 مراحل کاری آنها مانده بود و هم اکنون در دست اقدام (برای حدود 70 نفر ازآنها مجوز جذب از سوی وزارت علوم صادر شده) است.

به گفته وی، وزارت علوم در ارائه ردیف ها برای جذب اعضای هیات علمی محدودیت های خاص خود را دارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تنها تعداد مقالات نبایدتعیین کننده رتبه دانشگاهها در ISI باشد/طبیق کادر آموزشی در سیستم جدید فنی و حرفه ای»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..