تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رکود به بازار پوشاک رسید/‌بازار همدان مملو از پوشاک درجه 3 ترکیه

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حلقه مفقوده در صنعت پوشاک استان همدان برندسازی است بر این اساس اگر تولیدکننده‌ای بتواند با توجه به تعرفه‌های بالای واردات پارچه محصولی را در حد استاندارد تولید کنند جای تقدیر دارد اما باید اعتراف کرد که در صنعت پوشاک برای برندسازی نیاز به حمایت مسئولین و مقامات ارشد استانی است.

در حال حاضر تولید‌کنندگان صنعت پوشاک با سهم 35 درصدی در تأمین پوشاک جامعه و با مشکلات بسیاری که دارند، برای بقا و ماندن در عرصه دست‌و‌پا می‌زنند اما اگر بتوان به تولیدکنندگان‌ کمک کرد که محصولات خود را راحت‌تر و با هزینه کمتری به دست مصرف‌کننده برسانند، فضا را برای عرضه کالای خارجی تنگ شده و برطرف کردن نیازهای داخلی با محصولات تولید داخل، مانع از خروج ارز برای واردات کالاهای خارجی می‌شود.

* متأسفانه فقط حدود 35 درصد نیاز بازار پوشاک همدان توسط تولیدات داخلی تأمین می‌شود

رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه سرانه مصرف پوشاک ایرانی‌ها قابل توجه است، گفت: متأسفانه حدود 35 درصد نیاز بازار پوشاک همدان توسط تولیدات داخلی تأمین می‌شود.

حمید‌رضا فرسایی وحید در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: باید تأسف خورد که در حال حاضر از تمام ظرفیت‌های مجود در صنعت پوشاک همدان نمی‌شود زیرا باور داریم صنعت پوشاک همدان می‌تواند تأمین نیاز حدود 70 درصد سرانه مصرف کشور را در بخش پوشاک به خود اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چین، آمریکا، ژاپن و آلمان به‌ترتیب بزرگ‌ترین وارد‌کنندگان و صادرکنندگان در بازار پوشاک در کشور هستند، عنوان کرد:  موضوعی که در این رابطه باید به آن توجه داشت، این است که با درنظر گرفتن الگوی جمعیتی، آلمان فعال‌ترین واردکننده و صادرکننده پوشاک در دنیا است.

وی افزود: استان همدان در صنعت پوشاک کشور حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما در شرایط کنونی به شکلی که باید از تولیدکنندگان این صنعت و عرضه‌کنندگان آن در بازار حمایتی نمی‌شود با این حال تولیدات پوشاک استان حتی در روستاهای همدان به بازار پایتخت فرستاده می‌شود و آمار فروش آن نشان‌دهنده استقبال خرید از تولیدات همدان است.

رئیس اتاق اصناف همدان، تأکید کرد: تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک استان باید بدانند که بندسازی کمک شایانی به چرخش چرخ اقتصاد آن‌ها در این صنعت می‌کند اما متأسفانه با توجیهاتی از جمله کمبود اعتبار هنوز استان نتوانسته یک برند معتبر برای صنعت پوشاک خود در سطح کشور و بین‌الملی ایجاد کند.

فرسایی گفت: بازار سود خود را به کسانی می‌دهد که در کنار تلاش و پشتکار به خلاقیت و ایده هم در تولیدات خود توجه نشان دهند و بتوانند با نو‌آوری جذابیت را برای خریدار کالاهای خود به وجود آورد بر این اساس شایسته است که به بحث برند سازی و مشتری مداری در صنعت پوشاک همدان بیش‌ازپیش توجه شود.

* تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان پوشاک تولید شده در استان نیازمند حمایت هستند

رئیس اتحادیه پوشاک و صنایع وابسته همدان با بیان اینکه تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان پوشاک تولید شده در استان نیازمند حمایت هستند، گفت: با فضای ایجاد شده پس از تحریم‌ها، صنعت پوشاک می‌تواند در رشد اقتصادی کشور نقش به سزایی را داشته باشد.

محمد پیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: برای رقابت با تولیدکنندگان خارجی و برای اینکه بتوان حرفی برای گفتن داشت و از همه مهم‌تر برای پاسخگویی به نیاز بازار پوشاک همدان ضرورت دارد که تمام استانداردهای جهانی در تولیدات پوشاک به عنوان اولویت مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: شرایط باید به سمتی پیشروی کند که فضای بیشتری برای حضور تولیدکنندگان همدانی در سطح بازار استان مهیا شود بر این اساس بخشی از پوشاک که قرار است در استان و در بازار داخل عرضه شود باید علاوه بر رعایت استانداردهای مربوط به بومی‌سازی، هویت ایرانی اسلامی را کنار خود داشته باشد و طراحی‌ها نیز بر این اساس انجام شود.

رئیس اتحادیه پوشاک و صنایع وابسته همدان تأکید کرد: در حال حاضر حضور برندهای درجه سوم ترکیه‌ای در بازار بزرگ‌ترین مشکل تولید پوشاک در بازار است و حضور برندهای درجه سوم و تقلبی نه‌تنها از قبل کمتر نشده بلکه بیشتر هم شده و این حرکت بازار داخلی پوشاک در استان همدان را به‌هم ریخته است.

پیری با بیان اینکه مخالف واردات و رقابت با برندهای خارجی نیستیم، تأکید کرد: ما در استان مخالفتی برای رقابت در تولید پوشاک نداریم  اما به‌شرطی که برندهای خوب وارد بازار شود، برندهای درجه سوم اجناس خود را با هزینه پایینی تولید می‌کنند و بعد آن را در بازار ایران به فروش می‌رسانند بنابراین تولید‌کننده داخلی نمی‌تواند به‌دلیل گران تمام شدن هزینه تولیدش با چنین برندهایی رقابت کرده و برای بقا در بازار با مشکل مواجه شده است.

وی با بیان اینکه تولید و عرضه پوشاک باکیفیت رونق گرفته و مردم تولیدکنندگان داخلی را بر پوشاک خارجی ترجیح می‌دهند، تصریح کرد:  سرانه مصرف پوشاک در استان همدان بالاست و با توجه به این ظرفیت باید تلاش و حمایت کرد تا تولیدکنندگان بومی استان بتوانند از این ظرفیت مناسب بازار بهره برده و سهم خود را از تأمین نیاز بازار  همدان بالاتر ببرند.

رئیس اتحادیه پوشاک و صنایع وابسته همدان، گفت: رکود دامن بازار پوشاک را فرا گرفته و تنها در زمانی تولید بهتر می‌شود که اعیادی در پیش‌رو داشته باشیم اما در زمان‌های عادی تولید حتی به نسبت سال‌ قبل کاهش هم داشته است و حتی پیش آمده که یک واحد صنفی سه روز فروشی نداشته و به‌اصطلاح دشتی نکرده است.

پیری با اشاره به وضعیت در‌آمد زایی در بازار پوشاک استان، بیان کرد: درحالی فروش ما در سطح بازار کاهش یافته که هزینه‌های تولید به نسبت بالاتر رفته است و ما نمی‌توانیم حتی یک درصد روی قیمت اجناس خود اضافه کنیم  دلیلش هم این است که مردم پول و توان خرید ندارند بر این اساس افزایش هزینه تولید نه به نفع خریدار است و نه منفعتی برای فروشندگان دارد.

به گزارش تسنیم، در حال حاضر بیش از 900 واحد صنفی پوشاک در کنار تعداد زیادی کارگاه و کارخانه کوچک تولیدات پوشاک در استان همدان فعالیت دارند که با اندکی حمایت و توجه می‌توانند در آمار اشتغال و در‌آمد استان نقش‌آفرینی مؤثری داشته باشند و با توجه به اینکه حمایت از تولید داخلی از رهنمودهای رهبر انقلاب است بر این اساس  انتظار می‌رود مسئولان و مقامات ارشد استان با نگاهی دلسوزانه و پاشنه‌ای کشیده وارد میدان عمل برای جان‌بخشی و توسعه صنعت پوشاک همدان شود زیرا با توجه به کیفیت و آمار فروش مستند شده صنعت پوشاک همدان توانایی آن را دارد که موتور اقتصاد مولد استان را محرک کند.

گزارش از شکوفه رنجبر

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رکود به بازار پوشاک رسید/‌بازار همدان مملو از پوشاک درجه 3 ترکیه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..