اگر در تلگرام ریپورت هستید و میخواهید هم اکنون اکانت خود را رفع ریپورت کنید دیدن این مقاله را ازدست ندهید ! کاملا تضمینی

تبلیغات



مطالب پیشنهادی

»دانلود کتاب تست نفوذ با کالی لینوکس pwk

»پکیج ساخت شماره مجازی بصورت نامحدود

»خرید قالب فروشگاه فایل وپروژه آنلاین

»تعطیلی مدارس تهران

»سوالات امتحانی دی ماه

»فال ور طالع بینی روزانه

»مجله آوا نیوز

مطالب مهم

اخبــار مهم راجب فروریختن ساختــمان پلاسکــو تهران+تعداد زخمی ها

ماجرای کلیپ الهه در برنامه استیج +جزئیات


هشدار! در میانسالی از مصرف این مواد غذایی قافل نشوید

مواد غذایی نقش پر رنگی در میزان سلامت فرد به عهده دارند. استفاده از مواد غذایی سالم سبب تقویت سلامتی و برعکس عدم مصرف مواد سالم بروز بیماری های متعدد را در پی خواهد داشت. سنین میانسالی از جمله حساس ترین دوران زندگی است و در این دوران بدن برای عدم افت و از دست رفتن سلامتی نیاز به تقویت دارد. با دکتر سلام همراه باشید.

با کمک پیشرفت‌هایی که در علم تغذیه و ورزش صورت گرفته است ورزشکاران قدرتی می‌توانند طی سال‌های بیشتری کارایی و قدرت خود را حفظ کنند.

همان طور که با افزایش سن نوع تمرین‌های ورزشی تغییر می‌کند، تغذیه ورزشکاران نیز باید متفاوت باشد.

با افزایش سن میزان ترشح اسید معده کاهش می‌یابد و کارایی بدن کمتر می‌شود. بدین ترتیب بسیاری از ریزمغذی‌های به راحتی جذب نمی‌شوند و سوخت و ساز به سرعت قبل نخواهد بود. در اینجا به ۴ ماده غذایی که وزنه‌برداران باید حتما از سنین میانسالی به بعد استفاده کنند، اشاره شد.

۱- ویتامین B۱۲:

هنگامی که فرد به ۴۰ سالگی می‌رسد، باید ویتامین B۱۲ بدن تامین شود. ویتامین B۱۲ تنها برای حفظ سلول‌های عصبی و مغزی نیست بلکه این ویتامین‌ انرژی سوخت و ساز را نیز تامین می‌کند. این ویتامین به سوخت و ساز چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها کمک می‌کند.

ویتامین B۱۲ معمولا از حیوانات به دست می‌آید و در غذاهای دریایی و گوشت قرمز یافت می‌شود. به بزرگسالان پیشنهاد شده است که در روز ۲.۴ میکروگرم B۱۲ در وعده‌های غذایی داشته باشند. با این حال با افزایش سن و کاهش اسید معده میزان جذب B۱۲ در بدن کم می‌شود. بنابراین ۲۰ درصد افراد بالای ۵۰ سال مشکل کمبود B۱۲ دارند. پزشکان پیشنهاد می‌کنند که در سنین ۵۰ سال به بالا افراد در روز ۵ تا ۱۰ میکروگرم B۱۲ در غذاهای روزانه داشته باشند.

۲- استیل – ال – کارنیتین (ALCAR) این ماده انرژی سوخت و ساز بدن را تامین می‌کند و جریان خون را بهبود می‌بخشد. این ماده غذایی همچنین کارایی شناختی را بهتر می‌کند. بعد از میانسالی ALCAR به کنترل عضلات کمک می‌کند و در چربی‌سوزی نقش دارد. با افزایش سن این ماده کمتر در بدن تولید می‌شود. بنابراین از ۵۰ سالگی به بعد باید مکمل‌هایی برای دریافت این ماده غذایی مصرف شود تا حداقل در روز ۲ بار ALCAR -۵ میلی‌گرم وارد بدن شود.

۳- کراتین:

کراتین یکی از مکمل‌های معروف بین ورزشکاران قدرتی است. این ماده برای افزایش قدرت و توانایی غیر هوازی مصرف می‌شود. کراتین آب‌رسانی بیشتری به عضلات را تحقق می‌بخشد و باعث می‌شود که عضلات حجیم‌تر شوند. کراتین همچنین کارایی مغزی را افزایش می‌دهد بعد از ۵۰ سالگی مصرف کراتین توصیه می‌شود زیرا از افتادن ناگهانی جلوگیری می‌کند. توصیه شده است که در روز ۳ تا ۵ گرم کراتین مصرف شود.

۴- ویتامین D:

ویتامین D تنها برای روحیه و سلامت قلبی و عروقی مهم نیست. بلکه این ویتامین به تراکم استخوان و میزان تستسترون بدن نیز مربوط است. هرچقدر سن بالاتر می‌رود بیشتر به این ویتامین احتیاج داریم و میزان جذب ویتامین D نیز کاهش می‌یابد.

پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هشدار! در میانسالی از مصرف این مواد غذایی قافل نشوید»اینجا را کلیک کنید.

شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید. »همه چیز در مورد سبد کالا؛ از جزئیات تا نحوه توزیع در بهمن ماه »عیدی بازنشستگان سال 96 کی واریز میشود ؟ »وضعیت اب و هوای امروز کشور « »مشاهده جزئیات بازی استقلال و السد »جزئیات کامل راجب دربی 95 +حواشی های آن »جزئیات کامل راجب ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات



اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..