تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کره ماه احتمالا از مجموعه ای از ماه های کوچکتر ساخته شده است

کره ماه احتمالا از مجموعه ای از ماه های کوچکتر ساخته شده است

کره ماه از کجا آمده است؟ نظریه ای که در خصوص منشا ماه بیشترین طرفدار را دارد این است که کره ماه از برخورد کره زمین با یک سیاره دیگر در اوایل تاریخ منظومه شمسی شکل گرفته است. اما تحقیقی جدید که در موسسه علوم Weizmann صورت گرفته نشان می دهد که تنها یک برخورد رخ نداده و در واقع چندین برخورد در آن زمان اتفاق افتاده است. در ادامه با تک شات همراه باشید.


منشایی که بطور عام برای ماه مورد قبول است اظهار می دارد که یک برخورد عظیم تکه هایی را به فضا پرتاب کرده که در نهایت به هم پیوسته و ماه را تشکیل داده اند. این نظریه با بررسی های شیمیایی انجام شده بر روی نمونه هایی از کره ماه تایید شده است. در این بررسی ها مشخص شده که این نمونه ها از ترکیبی بسیار مشابه با سنگ های زمین برخوردارند.


اما در هیچیک از نمونه های به دست آمده از ماه، اثری از سیاره دیگری که گفته می شود با زمین برخورد کرده دیده نشده است. اگر جرم سیاره ای بزرگی با ما برخورد کرده باشد، باید اثری از آن در میان تکه های پرتاب شده به فضا که ماه را تشکیل دادند وجود داشته باشد. به همین دلیل دانشمندان Weizmann معتقدند که به جای یک جرم بزرگ، کره زمین با چندین جرم کوچک برخورد کرده و به همین دلیل هم آثاری از آنها در نمونه ها دیده نمی شود.


بنا بر این نظریه جدید، برخوردهای متعدد با سیارک های کوچکتر در طی میلیون ها سال موجب پرتاب تکه هایی به فضا شده که توانسته چند ماه کوچک را شکل دهد، که در نهایت با هم ادغام شده و کره ماه را به شکلی که امروز می بینیم تشکیل دادند. محققان ادعا می کنند که نظریه آنها با استفاده از اطلاعات و یا شاید بهتر است بگوییم عدم وجود اطلاعات پشتیبانی می شود.


این نظریه نسبت به آنچه تا کنون تصور میشد قابل قبول تر است. برای آنکه یک سیاره بزرگ بتواند ماه ما را تشکیل داده باشد، باید از اندازه خاصی برخوردار بوده باشد و با سرعت و زاویه خاصی با کره زمین برخورد کرده باشد. به نظر می رسد تئوری برخوردهای متعدد قابل قبول تر باشد.


اما ارایه یک نظریه بر اساس اطلاعات ناموجود کار سختی است. بهترین شاهد برای این نظریه این است که در کره ماه هیچ اثری از سیاره دیگر دیده نمی شود که البته خود به تنهایی چیزی را ثابت نمی کند!


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کره ماه احتمالا از مجموعه ای از ماه های کوچکتر ساخته شده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..