تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قله‌ای روی قمر زحل به ارتفاع اورست/عکس نمای نزدیک ناسا

قله‌ای روی قمر زحل به ارتفاع اورست/عکس نمای نزدیک ناسا

دانش > نجوم - میماس یک قمر یخی و پر از دهانه‌ برخوردی متعلق به زحل است که در حدود ۴۰۰ کیلومتر قطر دارد. بزرگترین دهانه‌ آن که هرشل نام دارد قطرش تقریبا به ۱۴۰ کیلومتر می‌رسد.

 این دهانه که اندازه‌اش تقریبا یک‌سوم خود قمر است باعث شده که میماس ظاهری شوم پیدا کند. در حقیقت اگر برخوردی که این دهانه را بوجود آورده فقط اندکی بزرگتر بود می‌توانست کل قمر را نابود کند. این عکس را فضاپیمای کاسینی در اکتبر سال ۲۰۱۶ گرفته قسمتی از قمر را نشان می‌دهد که دائما در معرض نور خورشید قرار دارد. آن قله‌ای که در وسط دهانه‌ هرشل می‌بینید به اندازه‌ی اورست ارتفاع دارد.

برای دیدن عکس در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید. 

۵۴۵۴




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قله‌ای روی قمر زحل به ارتفاع اورست/عکس نمای نزدیک ناسا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..