تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چه زمانی باید دندان عقل‌تان را جراحی کنید؟

به گزارش مهر،دکتر علیرضا جهانگیرنیا در یازدهمین کنگره دندانپزشکان عمومی ایران افزود : اما در سنین بالای ۳۰ سال اگر دندان عقل عفونت و کیست نداشته باشد و موجب آسیب ، درد و تورم در دهان نشود ، پیشنهاد می‌شود که از دهان خارج نشود .

وی ادامه داد: در این سنین استخوان فک متراکم شده و اگر دندان عقل مشکلی ایجاد نکند ، نیازی به جراحی و خارج کردن دندان نیست .

جهانگیرنیا افزود: اما اگر نیاز به جراحی دندان باشد ، باید دندان پزشکان عمومی متبحر یا متخصصان جراحی دهان ، فک و صورت اینکار را انجام دهند .

دبیر علمی بخش جراحی دهان فک و صورت کنگره دندانپزشکان عمومی ایران گفت: علت نامگذاری دندان عقل این است که دیرتر از سایر دندان‌ها و در زمان عاقل و بالغ بودن فرد رویش می‌نمایند.

جهانگیرنیا افزود : چون دندان عقل دیرتر درمی‌آید ، یا با زاویه خارج می‌شود یا دچار پوسیدگی می‌شود و معمولا در فک جایی برای رویش آن وجود ندارد و از طرفی نقش زیادی نیز در جویدن ندارد ، لازم است که از حفره دهان خارج شود.

وی ادامه داد : اگر در فردی فک برای دندان عقل جانداشته باشد یا پوسیدگی ایجاد شده باشد و ترمیم به نفع دندان نباشد ، دندان جراحی یا کشیده می‌شود.

جهانگیرنیا در خصوص پوشش بیمه‌ای جراحی دندان عقل اظهار داشت : بیمه‌های تامین اجتماعی و خدمات درمانی جراحی دندان عقل را پوشش بیمه‌ای می‌دادند اما اخیرا این پوشش بیمه‌ای حذف و فقط کشیدن ساده دندان‌ها تحت پوشش بیمه است. البته برخی بیمه‌های تکمیلی پوشش می‌دهند.

۵۴۵۴




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چه زمانی باید دندان عقل‌تان را جراحی کنید؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..