فروش اسکریپ اصلی این سایت : اگر از بیکاری خسته شده اید و به دنبال درامد ثابتی هستید اینجا را کلیک کنید

تبلیغات

جدیدترین روش دانشمندان برای جوان سازی پوست

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،  دانشمند می‌گویند که این کشف جدید نه تنها به درمان‌های ضدپیری پوست کمک می‌کند بلکه می‌تواند راه را برای ترمیم زخم‌ها بدون ایجاد اسکار هموار کند.

سلول‌های چربی که "آدیپوسیت" نیز نام دارند، به طور معمول در پوست پیدا شده اما با بالا رفتن سن و یا در زمان تبدیل جای زخم به اسکار از بین می‌روند.

عدم وجود سلولهای چربی یکی از دلایل اصلی ایجاد چین و چروک بر روی صورت افراد مسن است.

مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهند که چگونه فولیکول‌های مو با انتشار یک سیگنالینگ مولکولی حیاتی به نام پروتئین مورفوژنیک استخوانی(BMP) سبب ترمیم زخمها و صاف شدن پوست بدون ایجاد اسکار می‌شوند.

BMP ، سلول‌های تشکیل دهنده اسکار را که به التیام زخم کمک کرده و میوفیبروبلاست نام دارد آموزش می‌دهند تا خود را به سلولهای چربی تبدیل کنند.

پروفسور جورج کوتسارلیس دانشمند از دانشگاه پنسیلوانیا در ایالات متحده که رهبری این پژوهش را بر عهده داشت اظهار کرد: اساسا، ما می‌توانیم خاصیت بهبود زخم این سلول‌ها را دستکاری کنیم تا به جای تشکیل اسکار به بازسازی پوست کمک کنند.

دانشمندان پیشتر بر این باور بودند که میوفیبروبلاست قادر به تبدیل شدن به یک نوع متفاوت از سلول نیست.

اما این پژوهش جدید نشان می‌دهد که این سلولها توانایی تبدیل شدن به سلولهای چربی را دارند.

تست آزمایشگاهی این روش جدید هم بر روی انسان‌ها و هم موشها موفقیت آمیز بود.

به گفته محققان این پژوهش، اگر چه این پژوهش بر روی درمان زخم متمرکز شده اما می‌تواند پیامدهای بسیار گسترده‌تری داشته باشد.

از دست دادن سلول‌های چربی از عوارض شایع بیماری‌های خاصی مانند عفونت HIV و یک بخش طبیعی از روند پیری است.

این محققان می‌گویند که یافته‌های این پژوهش جدید به طور بالقوه می‌تواند آنها را به سمت یک استراتژی جدید برای بازسازی سلول‌های چربی در پوست‌های چروک و پیر شده برده و منجر به درمان های جدید ضد پیری شود.

این پژوهش در مجله Science به چاپ رسیده است.

خیرآنلاین/2024

پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جدیدترین روش دانشمندان برای جوان سازی پوست»اینجا را کلیک کنید.

شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید. »همه چیز در مورد سبد کالا؛ از جزئیات تا نحوه توزیع در بهمن ماه »عیدی بازنشستگان سال 96 کی واریز میشود ؟ »وضعیت اب و هوای امروز کشور « »مشاهده جزئیات بازی استقلال و السد »جزئیات کامل راجب دربی 95 +حواشی های آن »جزئیات کامل راجب ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا