تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مقابله با کم خونی و فقرآهن

اگر می خواهید کم خونی و فقر آهن خود را درمان کنید بهتر است با رژیم غذایی مفید در این زمینه آشنا شوید با یک برنامه ریزی تغذیه ای مفید می توانید به درمان این اختلال بپردازید متخصصین تغذیه برخی خوردنی های مفید در این زمینه را به شما معرفی خواهند کرد .

آهن یاری معمولاً برای گروه های آسیب پذیر و در معرض خطر کم خونی فقر آهن مانند زنان باردار، کودکان زیر ۵ سال،کودکان سنین مدرسه و دختران نوجوان انجام می شود.

⏺ برنامه آهن یاری در ایران به شرح ذیل است:

به کلیه کودکان از پایان ماه ششم و یا همزمان با شروع تغذیه تکمیلی تا ۲۴ ماهگی باید روزانه ۱۵ قطره سولفات فرو و یا یک قاشق ۱.۵ سی سی شربت آهن داده شود. برای نوجوانان دختر و پسر در سنین ۲۰-۱۴ سال و زنان سنین باروری، دوز هفتگی ۶۰ میلی گرم آهن المنتال یکبار در هفته به مدت ۴ ماه در سال توصیه می شود. بر این اساس، برنامه آهن یاری هفتگی در حال حاضر برای دختران دانش آموز دبیرستانی اجرا می شود. کلیه زنان باردار از پایان ماه چهارم بارداری تا ۳ ماه پس از زایمان روزانه یک عدد قرص سولفات فرو ( حاوی ۶۰ میلی گرم آهن المنتال ) باید مصرف کنند.

⏺ برای پیشگیری از کم خونی فقر آهن توصیه های ذیل را اجرا کنید:

در برنامه غذایی روزانه از مواد غذایی حاوی آهن مثل انواع گوشت ها (گوشت قرمز، مرغ، ماهی، جگر )، حبوبات مثل عدس، لوبیا و سبزی های سبز تیره (گشنیز و جعفری… ) بیشتر استفاده کنید. همراه با غذا، مصرف سبزی های تازه و سالاد (گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، کلم، گل کلم و… ) که حاوی ویتامین C هستند و باعث افزایش جذب آهن می شوند را مورد توجه قرار دهید. در میان وعده ها، بجای استفاده از تنقلات غذایی کم ارزش( پفک نمکی، چیپس، شکلات و نوشابه… ) از انواع میوه ها خصوصاً نارنگی، پرتقال، خشکبار (برگه هلو، آلو، زرد آلو، توت خشک، انجیر خشک، کشمش، خرما ) و انواع مغزها (گردو، بادام، فندق و پسته )که از منابع غذایی آهن هستند استفاده نمایید. از نوشیدن چای، قهوه و دم کرده های گیاهی یک ساعت قبل و یک تا دو ساعت پس از صرف غذا خودداری نمایید. برای کاهش عوارض جانبی ناشی از مصرف قرص آهن توصیه می شود که مکمل آهن را شب قبل از خواب و یا پس از غذا میل نمایید.

منبع: دکتر سلام

لینک مرتبط: تغذیه در کم خونی کشنده و مرگبار 

ارسال شده در 22 دی 1395 توسط motallebi-b با موضوع تغذیه



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مقابله با کم خونی و فقرآهن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..