تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رفع اختلالات پوستی در زمستان

اگر از عارضه خشکی و پوسته پوسته شدن پوستی رنج میبرید بهتر است با برخی روش های درمانی خانگی در این زمینه آشنا شویدآب انار و دانه های آفتابگردان در این زمینه به شما کمک زیادی خواهند کرد برای مراقبت و بهبود وضعیت سلامت پوستتان در زمستان برخی راهکارهای موثر برایتان دردر نظر داریم.

خشکی شدید، پوسته‌ پوسته شدن، ترک‌ خوردگی و التهاب، مشکلاتی هستند که پوست بسیاری از افراد را در فصل زمستان آزار می‌ دهند. ما معمولا سرمای شدید بیرون از خانه و خشکی هوای درون خانه را به‌خاطر این اتفاقات سرزنش می‌ کنیم، اما نمی‌ دانیم که مصرف بعضی از مواد غذایی می‌ تواند به بهبودی وضعیت پوست ما کمک کند.

در این مطلب به شما می گوییم از کدام مواد غذایی برای جلوگیری از مواجه شدن با مشکلات پوستی در فصل زمستان استفاده کنید:

دانه های انار

از آن‌ جایی که مردم معمولا میوه و سبزی کمتری در فصل زمستان مصرف می‌ کنند، آنتی‌ اکسیدان کمتری هم به بدن‌ شان می‌ رسد، با این‌حال، دانه‌های انار حاوی آنتی‌ اکسیدان‌ های مهمی هستند که فواید زیادی برای ما انسان‌ ها دارند:

محافظت از بدن در مقابل آسیب‌ های ناشی از اشعه‌ های خورشید مبارزه با التهاب و تقویت جریان خون.

این دانه‌ های قدرتمند، نوعی آنتی‌ اکسیدان به نام اسید الاژیک هم دارند که تجزیه کلاژن را کاهش می‌ دهد و از این طریق، شکل‌ گیری چین‌ و چروک‌ های پوستی را کمتر می‌کند.

تخمه آفتابگردان

دانه‌ های آفتابگردان، منبع فوق‌ العاده‌ ای از ویتامین E هستند که اهمیت ویژه‌ ای برای پوست دارد. ویتامین E، غشای پوست را تقویت می‌ کند و از آن در مقابل رادیکال‌ های آزاد و اشعه‌ های UV خورشید محافظت می‌ کند. این دانه‌ ها حاوی اسید های چرب امگا-۶ نیز هستند که به رشد پوست کمک می‌ کنند و مقداری هم سلنیوم برای مبارزه با عفونت‌ های پوستی برای بدن فراهم می‌ سازند.

منبع: دکتر سلام

لینک مرتبط: تضمین سلامت قلب با خوردن آب انار 

ارسال شده در 22 دی 1395 توسط motallebi-b با موضوع تغذیه



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رفع اختلالات پوستی در زمستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..