تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : سرطان رحم در زنان، آسپرین ضرر دارد؟

به گفته محققان، مصرف منظم و بیش از حد داروهای التهاب غیراستروئیدی (NSAID) مانند آسپرین و ایبوپروفن با زیاد شدن خطر مرگ در بیماران مبتلا به سرطان رحم همراه است. 

پژوهشگر ارشد مطالعه تئودور براسکی از دانشگاه ایالت اوهایو در ایالات متحده، می گوید: «داده های اخیر نشان می دهد که مهار التهاب از طریق استفاده از NSAID در سرطان آندومتر و پیشرفت آن نقش دارد. یافته های ما غافلگیرکننده بود، زیرا مخالف با نتایج مطالعات قبلی بود که بیان می کرد NSAID ها می توانند موجب کم شدن التهاب و  جلوگیری از پیشرفت سرطان یا کم شدن خطر مرگ ناشی از برخی سرطان ها مانند سرطان روده بزرگ شوند.»

در مطالعه و بررسی بیش از ۴۰۰۰ نفر، محققان دریافتند که مصرف منظم NSAID  خطر مرگ ناشی از سرطان آندومتر را در زنان مبتلا به نوع ۱ این سرطان که نوع شایع آن است و کمتر تهاجمی است، تا ۶۶ درصد زیاد شدن می دهد.

ارتباط میان بیمارانی که در زمان تشخیص بیماری، در گذشته یا در حال حاضر، NSAIDها را مصرف می کردند، آمار قابل توجهی بود، اما در میان بیمارانی که این قرص ها را در بیش از ۱۰ سال گذشته استفاده کرده اما مصرف شان قبل از تشخیص بیماری متوقف شده بود، این ارتباط بیش از بود.

با توجه به این مطالعه که در مجله موسسه ملی سرطان منتشر شده، استفاده از NSAID ها با مرگ و میر ناشی از شکل معمولا  تهاجمی تر سرطان، ارتباطی ندارد.

زیباجو

حتما بخوانید :   زیباجو : بارداری دوم، اشتباهاتی رایج




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : سرطان رحم در زنان، آسپرین ضرر دارد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..