تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استفاده از پوست میگو برای ساخت کیسه‌های پلاستیکی دوستدار طبیعت

استفاده از پوست میگو برای ساخت کیسه‌های پلاستیکی دوستدار طبیعت

تیمی از محققان دانشگاه ناتینگهام و دانشگاهی در مصر در حال بررسی روشی برای جایگزینی کیسه‌های پلاستیکی با استفاده از پوسته میگو هستند.

این جایگزین برای کیسه های پلی‌اتیلن که از سوخت‌های فسیلی بدست می‌آیند، برای محیط‌زیست خطری ندارد.

در این فناوری، محققان از چیتوسان که پلیمر ساخته شده از پوسته میگو است استفاده کردند که در حال حاضر به عنوان زباله در این کشور محسوب می‌شود.

تولید مواد نانوکامپوزیتی زیستی مناسب شرایط کشور مصر، هدف این پروژه است و برای ساخت کیسه‌های خرید استفاده می‌شود که بسیار ارزان بوده و به محیط‌زیست آسیبی نمی‌رسانند.

چیتوسان از پوسته میگو در اسید است که کربنات کلسیم آن حذف شده و سپس در محلول قلیایی قرار ‌گرفته تا ورقه ورقه شود و این ورقه با استفاده از روش‌های مرسوم به فیلم‌های پلاستیکی تبدیل ‌می شود.

چیتوسان در بسته‌بندی مواد غذایی و صنایع پزشکی کاربرد و خواص ضد میکروبی و ضدباکتریایی دارد. علاوه بر این جاذب اکسیژن است و عمر مواد غذایی را افزایش می‌‎دهد.

5454




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استفاده از پوست میگو برای ساخت کیسه‌های پلاستیکی دوستدار طبیعت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..