تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دو فونت قرآنی رونمایی شد/خوشنویسان و خطاطان ایرانی سرمایه ملی ما هستند

به گزارش خبرنگار قرآن و عترتحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛دهمین نشست هم اندیشی ناشران قرآن کریم با حضور مهدی قره شیخ لو رییس دارالقرآن ،مصطفی زرنگار معاون نظارت بر چاپ و نشر دارالقرآن ،خوشنویسان،مدیران چاپ و شرکت های نرم افزاری قرآن روز چهارشنبه ٢٢دی برگزار شد.

قره شیخ لو در ابتدای مراسم گفت :به مدت سی سال است که نظارت بر چاپ و نشر قرآن در کشور انجام می شود . نه تنها یک تکلیف اداری است بلکه یک تکلیف اسلامی است وظیفه ما صیانت ازمتن قرآن است که از گذشته در این زمینه  مشکلات  بسیاری وجود داشت و از سال ۶۴بخش نظارت بر چاپ و نشر راه اندازی شد .

وی ادامه داد:خوشنویسان و خطاطان ایرانی قرآن های خوبی نوشتند که باید به عنوان هنر اسلامی و سرمایه ملی مورد توجه قرار بگیرد که در چند سال گذشته افت کرده است .

وی عنوان کرد : در پیشرفت فناوری های روز نباید غافل شویم وتهیه فونت ها نیز یک سرمایه است که باید از آنها استفاده کرد .

رییس سازمان دارالقران اظهار داشت : در نمایشگاه قرآن با یک بررسی که  متوجه شدم قیمت گذاری قرآن سامان و تعریف درستی ندارد چراکه قیمت قرآن نفیس از 90هزار تومان تا 190هزار تومان مغییر بود .

در ادامه قره شیخ لو در خصوص استاندارد های چاپ قرآن گفت: چاپ قرآن، استاندارد مشخص ندارد و افراد با سلیقه خود قرآن چاپ می کنند ما باید بر اساس نوع کاغذ،جنس جلد قرآن،صحافی و ... استاندارد داشته باشیم . 

وی اظهار داشت : یکی از مسائل دیگر قرآن‌های فرسوده مساجد و جلسات قرآنی است و نشان می‌دهد که استاندادهای لازم در آن رعایت نشده است. از سوی دیگر برخی قرآن‌های بلااستفاده هستند که باید در خصوص  بازیافت آنها چرخه مطمئنی ایجاد شود که هنوز به این چرخه نرسیده‌ایم.

وی ادامه داد : در این زمینه چند کارگروه تخصصی در زمینه خطاطی، چاپ، فناوری و ... تشکیل شود و کارشناسی‌هایی انجام شود و پس از آن مصوباتی را داشته باشیم.

قره‌شیخلو گفت: هدف ما  بهره‌گیری از هنر خطاطان ایرانی است. در جلسه‌ای که نهم دی‌ماه امسال با مقام معظم رهبری داشتیم این موضوع را مطرح کردیم فرمودند این موضوع باید کارشناسی و حل شود و ایشان نسبت به این موضوع ورود نمی‌کنند.

رئیس سازمان دارالقرآن خاطر نشان کرد: قرآن‌خوانی  باید تقویت و ترویج پیدا کند  ، در گام اول از  ظاهر قرآن  شروع می شود  .

گفتنی است، در پایان این نشست دو فونت قرآنی امیر و استاد نیریزی طراحی دو  شرکت نرم‌افزاری گام الکترونیک و مریم رونمایی شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دو فونت قرآنی رونمایی شد/خوشنویسان و خطاطان ایرانی سرمایه ملی ما هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..