تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج: مقابله با آلودگی هوا نیازمند کار فرهنگی است

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج: مقابله با آلودگی هوا نیازمند کار فرهنگی است

فاطمه اسکندری با اعلام این خبر اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های اخیر و به دلیل بی‌توجهی‌های زیاد به موضوع محیط زیست و عدم توجه به هشدارهایی که دلسوزان و کارشناسان مطرح کرده و می‌کنند، در کلانشهر کرج با معضل آلودگی هوا روبه‌رو هستیم. وی افزود: این در حالی است که کرج در گذشته نه چندان دور به عنوان یک باغ‌شهر مطرح بوده و همواره به عنوان شش تنفسی پایتخت از آن یاد می‌شد.نماینده مردم کرج در پارلمان شهری تصریح کرد: عدم توجه به نیازهای ضروری کرج برای حفظ محیط زیست، موجب شده که امروز این کلانشهر نیز مانند دیگر شهرهای بزرگ به ویژه تهران، با معضل آلودگی هوا روبه‌رو باشد.

اسکندری گفت: بر اساس نظر کارشناسان، این آلودگی دلایل متعددی از جمله از بین رفتن درختان، باغات و فضاهای سبز، افزایش کارخانه‌ها و صنایع، افزایش فعالیت واحدهای صنعتی آلاینده و بالاخره افزایش جمعیت و به تبع آن استفاده غیراستاندارد از وسائل نقلیه شخصی دارد.

وی بیان داشت: برای مقابله با تمام این عوامل نیاز است که اقدامات فنی و کارشناسی انجام دهیم، اما به طور قطع هیچ برنامه‌ای بدون کار فرهنگی و آموزش به شهروندان به نتیجه نخواهد رسید.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج افزود: مدیریت شهری و به ویژه شورای اسلامی شهر کرج تلاش‌های زیادی را در دوره چهارم برای بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوسرانی و تاکسیرانی انجام داده است.

اسکندری ادامه داد: با این وجود شاهد هستیم که بسیاری از شهروندانی که دارای خودروی شخصی هستند، به جای استفاده از حمل و نقل عمومی، با خودروی شخصی خود در سطح شهر تردد می‌کنند.
وی اظهار داشت: برای تشویق مردم به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی از یک سو باید زیرساخت‌ها را در حد نیاز فراهم کرد و از سوی دیگر با اجرای طرح‌های فرهنگی، مردم را آگاه کنیم تا کمتر از خودروی شخصی استفاده کنند.
نماینده مردم کرج در پارلمان شهری افزود: بخش زیادی از خودروهای شخصی فعال در کرج، آلاینده هستند و این در حالی است که شهروندان به صورت تک شرنشین در کرج تردد می‌کنند و باید هر چه سریع‌تر برای برون رفت از وضعیت فعلی برنامه‌ریزی و اقدام کنیم.

۴۸




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج: مقابله با آلودگی هوا نیازمند کار فرهنگی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..