تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سرطان در کمین مردم نقده!

ساعت: 14:05 منتشر شده در مورخ: 1395/10/22 شناسه خبر: 1003781

با وجود گذشت دو ماه از اولین اظهار نظر مسئولان درباره وجود جوهر قند در سنگک های ماشینی نقده هنوز این موضوع به سرانجام نرسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سولدوز خبر، بیش از 60 روز از موضوع آلوده بودن نان های سنگک ماشینی نقده به ماده خطرناک و سرطان زای جوهر قند (بلانکیت) میگذرد و هنوز اقدام عملی در این باره از سوی مسئولین صورت نگرفته است.

پیش از آنکه بخواهیم در این باره قضاوتی داشته باشیم مروری خواهیم داشت بر اظهار نظر قبلی مسئولان درباره این موضوع مهم.

1. مسئولان شبکه بهداشت و درمان نقده در اولین اظهار نظرشان در تاریخ 22آذر  ضمن تایید استفاده از جوهر قند در برخی نانوائی های سنگک ماشینی گفتند که قرار است  این موضوع را در شورای آرد و نان مطرح و تصمیم گیری کنند. این در حالی بود که طبق بررسی های سولدوز خبر، کارشناسان بهداشت دست کم 10 روز پیش از اولین پیگیری سولدوز خبر درباره غیرخوراکی و سرطان زا بودن نان های سنگک ماشینی نظر داده بودند.

2. در اظهار نظرهای بعدی تنها پاسخی که مسئولان شبکه بهداشت و فرمانداری میدادند این بود که در حال بررسی های بیشتر هستند اما پس از آنکه انگشت اتهام به طرف کارخانه های آردسازی دراز شد آنها ضمن تاکید بر پاک بودن محصولاتشان، استفاده از هرگونه افزودنی غیرمجاز را تکذیب کردند و گفتند آماده هرگونه آزمایش و بازرسی در این باره هستند.

3. پس از آن دوباره رئیس مرکز بهداشت و فرماندار نقده در اظهار نظری هماهنگ تأکید کردند که برای بررسی های بیشتر، نمونه های مشکوک را به آزمایشگاهی مجهز در مرکز استان ارسال کرده اند و گفتند شاید نیاز باشد برای اطمینان بیشتر آزمایش چندبار تکرار شود.

4. فرماندار نقده در آخرین اظهار نظر هم درباره به طول انجامیدن این ماجرا علت آن را "سفت و سخت گرفتن" موضوع عنوان کرد و گفت: اگر نتیجه آزمایش های استان نیز با جواب آزمایشگاه نقده یکی باشد باید نتیجه آن را به تمام استان تعمیم داد.

5. در تازه ترین پاسخ به پیگیری های سولدوز خبر نیز رئیس مرکز بهداشت نقده گفته است که دستگاه های جدیدی که قرار است آزمایش لازم روی نمونه های ارسالی از نقده را انجام دهد هنوز در آزمایشگاه ارومیه نصب نشده اند!

حالا پس از این همه کش و قوس و پیچیده شدن ماجرا، آیا بهتر نبود مسئولان با توجه به نتایج آزمایش خودشان فعالیت سنگکی های ماشینی را در نقده تا اطلاع ثانوی و تا مشخص شدن نتیجه آزمایشات استان تعلیق میکردند؟

آیا خود مسئولان مطلع از این پرونده در حال حاضر اقدام به خرید سنگک ماشینی می کنند؟

اگر نتیجه آزمایش استان هم با آزمایشگاه نقده برابر بود (که به احتمال قوی هست) در آن صورت مسئولانی که حافظ سلامتی مردم هستند چه پاسخی به مردمی که هنوز هم با خیال راحت در حال مصرف نان های سرطان زا هستند خواهند داد؟

اصلا چرا مسئولان صراحتا چرا آن را تأیید و یا تکذیب نمیکنند؟

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سرطان در کمین مردم نقده!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..