تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وضعیت قرمز حاشیه‌نشینان بج

حاشیه نشینی در کنار فقر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گاهی اوقات دارای آسیب‌های اجتماعی شامل اعتیاد به مواد مخدر، گسترش بیماری‌های مختلف نیز هست که خود زمینه‌ای برای آسیب‌های دیگری از جمله سرقت و شاید هم جرایمی مانند قتل و غارت است.
برخی کودکان و نوجوانان این مناطق به جای نشستن سر کلاس‌های درس و مدرسه به اجبار برای گذراندن زندگی اقدام به کار در خیابان می‌کنند که خود مسئله‌ای به نام کودکان کار و خیابان است که این پدیده بامعضلات بسیاری همراه است و در حقیقت می‌توان گفت:‌حاشیه نشینی همان گونه که از ظاهرش پیدا است قطاری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات بسیاری در جامعه امروز است که با آ‌ن رو به رو هستیم.

فقر آسیب‌های اجتماعی بسیاری در پی دارد که قربانیانش به دلیل گذراندن زندگی، برای اینکه شبی را به صبح و روزی دیگر وصل کنند ممکن است دست به کارهایی بزنند که خارج از عرف جامعه باشد قربانیانی که خود باعث به وجو آ‌مدن قربانیان دیگر می‌شوند.
آن‌ها گاهی اوقات متهم می‌شوند که در حاشیه زندگی می‌کنند چرا که توانایی‌ مالی کافی برای زندگی در داخل شهر را ندارند.
آن‌ها به ناچار در مکان امروزی خود سکنی گزیدند و زندگی می‌کنند و در پس آرزوهای دست نیافتنی شان دیگران را تاثیر گذار می‌دانند.

اسماعیل قربانی مدیر کل بهزیستی استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار بجنا، گفت: حاشیه نشینی در حال حاظر 26 منطقه ویژه با جمعیتی حدود 70 هزار نفر در شهر بجنورد وجود دارد.

وی افزود: در این مناطق سطح برخورداری پایین است و میزان آسیب های اجتماعی هم بالاست.

وی اظهار داشت: بیشترین علت بروز حاشیه نشینی در بجنورد مهاجرت های بی رویه از سطح روستاها به شهر و نیز وجود سطح درآمدی پایین و فقر گسترده در سطح مردم این مناطق است.

مدیر کل بهزیستی استان خراسان شمالی خاطر نشان کرد: بالابردن میزان ماندگاری در سطح روستاها، کاهش مهاجرت بی رویه و بی پایه، گسترش عدالت اجتماعی و توزیع یکسان و متوازن امکانات شهری، برنامه های کاهش فقر و توانمند سازی محرومین می تواند در کاهش حاشینه نشینی موثر باشد.

گفتگویی پر درد با ساکنین این محله ها

خانم مشمول، یکی از ساکنان محله حاشیه شهر ناظر آباد از وضعیت بد امنیت در این محله گلایه دارد و می‌گوید: برخی افراد ساکن در این منطقه که به انجام کارهای غیرقانونی و خلاف مانند فروش مواد مخدر و غیره می پردازند امنیت را از مردم سلب کرده‌اند .

وی افزود:  ناظر آباد امنیت ندارد و به خاطر همین دخترم را خودم هر روز به مدسه می برم چون راه مدرسه تا خانه مان دور است.

وی از مسئولین خواست کمی به حاشیه شهر و ناظر آباد کمی توجه داشته باشند چون ناظرآباد ورودی شهر است و مسافران زیادی از آنجا عبور می کنند.

خانم مشمول در پایان گفت: مسئولان بجنورد به آینده فرزندانم توجه کنند چون بیشتر مردم اینجا مواد فروش هستند.

آقای معین یکی دیگر از ساکنین حاشیه شهر بجنورد در گفتگو با خبرنگار بجنا، گفت: چیزی به نام زندگی در ناظر آباد بجنورد نیست چون کمترین امکانات هم در اینجا نیست.

وی افزود: بعضی از مسئولین به اقوام خود امتیازهای آب ، برق و گاز می دهند اما به کسی که با نفت خانه خودش را گرم می کند امتیاز گاز  داده نمی شود.

وی با بیان اینکه ناظر آباد همه اش مشکل است ، اظهار داشت: مسئولان بجنورد تکلیف اینجا را روشن کنند اگر جزء شهر نیست که خرابش کنند تا مردم بروند جای دیگر زندگی کنند.

دوستی یکی دیگر از ساکنین ناظر آباد به خبرنگار ما ، گفت: مشکل مشترک بیشتر محله‌های حاشیه بجنورد نبود بهداشت و جاری بودن آب در کوچه و خیابان است.

وی با بیان اینکه اعتیاد در محله بیداد می‌کند، افزود: و با وجود اینکه تمامی مسئولان از مشکلات اینجا خبر دارند اما نمی‌دانم چرا برای برطرف شدن آنها اقدام نمی‌کنند.

یکی دیگر از ساکنین ناظرآباد بجنورد ، گفت: مشکلات محله ناظراباد بیکاری جوانان است که این بیکاری باعث شده تا روی به کار کردن در شهرهای بزرگ از جمله تهران بیاورند و به سمت کار خلاف کشیده شوند.

وی افزود: شهرداری خیلی کم به این محله توجه می کند واقعا شهردار بجنورد محله های حاشیه نشین بجنورد رو فراموش کرده است.

وی تصریح کرد: مهم ترین مشکل محله ناظر آباد بجنورد زیاد بودن معتاد است که به دلیل تعداد بالای فروشنده های مواد مخدر در این منظقه است.

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وضعیت قرمز حاشیه‌نشینان بج»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..