تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عوامل تغییر رنگ دندان ها و راه درمان

برخی عوامل خارجی روی دندان تاثیر می گذارند، مانند مواد رنگی که فرد مصرف می کند مثل قهوه، چای و دخانیات که ذرات رنگی موجود در آن ها به مرور زمان باعث تغییر رنگ در دندانها می شود. برای برطرف کردن تغییر رنگ باید از جرم گیری یا بروساژ استفاده کنیم.

دلایل تغییر رنگ دندان ها : مواد نفوذ کننده

یک سری تغییر رنگ داریم که در آن، موادی که باعث تغییر رنگ دندانها می شوند به بافت داخلی نفوذ می کنند و موجب تغییر رنگ دندانها می گردند. این حالت با جرم گیری بهبود نمی یابد و باید از موادی استفاده کنیم که به داخل دندان نفوذ کند و باعث سفید کردن آن شود که به آن بلیچینگ می گوییم و مردم عامه به آن سفید کردن دندان می گویند.

تغییر رنگ هایی که با بلیچینگ بر طرف می شوند

عواملی که به داخل بافت دندان نفوذ می کنند چند نوع اند. یک نوع از آن ها عوامل خارجی است. عامل دیگر آن ها مصرف داروهایی است که در کودکی مصرف می شود. یک علت هم به افزایش سن مربوط است که هرچه سن بالاتر می رود رنگ دندانها زردتر می شود. این ها مواردی است که می توان با بلیچینگ برطرف کرد. در مورد داروها می توانیم تتراسایکلین را مثال بزنیم که رنگ دندانها را تغییر می دهد.

ریشه بیمار

در بعضی موارد ما یک دندان خاص را داریم که تغییر رنگ پیدا کرده است، یعنی آن دندان تحت تاثیر عواملی، عصبش از بین رفته و تغییر رنگ پیدا می کند. این مورد باید بررسی شود. شاید نیاز به درمان ریشه داشته باشد یا ممکن است عفونتی در این ناحیه وجود داشته باشد. معمولا این حالت در دندانهای جلویی فرد ایجاد می شود.

مواد سفید کننده

خمیر دندان های سفید کننده به دو صورت عمل می کنند. برخی از آن ها مواد ساینده در داخل شان دارند و به علت سایشی که ایجاد می کند دندانها را سفید می کند که مفید نیست، چون مقداری از سطح آن را دچار سایش می کند.

همچنین خمیر دندان هایی هستند که داخل آن ها ترکیبات سفید کننده دارد. از همان موادی که دندانپزشکان استفاده می کنند. منتهی با غلظت پایین تر. لاک ها و برچسب هایی که برای سفید کردن دندان تهیه شده است روی سطح آن ها اثر منفی ندارد. البته در خصوص ماندگاری شان تردید وجود دارد. این خمیر دندانها ممکن است سفید کنند اما خیلی زود رنگ دندانها به حالت قبلی اش بر می گردد.

دکتر مهدی عباسی – دندانپزشک ترمیمی

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عوامل تغییر رنگ دندان ها و راه درمان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..