تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




19 کشور محرومیت ورزشی روسیه را خواستار شدند

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای خبری بی بی سی نیوز، سران 19 ستاد ملی ضد دوپینگ اعلام کردند که روسیه باید از برگزاری و حضور در تمام رقابت ها محروم شود.
براساس گزارشی که در ماه میلادی گذشته منتشر شد، بیش از هزار ورزشکار روس از برنامه دوپینگ دولتی این کشور در سال های 2011 تا 2015 بهره مند شده اند.
در همین حال ویتالی موتکو معاون نخست وزیر روسیه گفت که این گزارش اقدامات جدید تنبیهی علیه این کشور را توجیه نمی کند.
سران ستادهای ملی مبارزه با دوپینگ روز سه شنبه در نشست ویژه ای در دوبلین گردهم جمع شدند.
روسیه که قرار است جام جهانی 2018 فوتبال را برگزار کند، ماه گذشته میزبانی جام جهانی دوگانه را از دست داد. روسیه همچنین از میزبانی رقابتهای اسکیت سرعت محروم شد. روسیه حق میزبانی رقابت های قهرمانی بابسلد و اسکلتون جهان در سوچی را نیز از دست داد.
در دومین بخش گزارش ریچارد مک لارن حقوقدان کانادایی و رئیس کمیسیون مستقل تحقیقات سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ در مورد دوپینگ در روسیه ، دستکم از 30 رشته ورزشی نام برده شده است.
مک لارن گفت که در بازی های المپیک 2012 لندن در ابعاد بی سابقه ای فساد رخ داده است. مدل آوران مسابقات قهرمانی دوومیدانی جهان 2013 و بازی های المپیک زمستانی 2014 نیز در دوپینگ نقش داشته اند.
این ستادهای ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) اعلام کردند که نهادهای ورزشی روسیه تا برقراری نظام معتبر ضد دوپینگ، باید محروم شوند و فرایندی برای رقابت ورزشکاران روس به عنوان ورزشکار کشور بی طرف تا انجام اصلاحات ارائه شود.
آنها افزودند: ضروری است کسانی که مسئول نظام دوپینگ دولتی بوده اند، پاسخگو باشند.
این پیشنهادها به تایید سران ستادهای ضد دوپینگ اتریش، بلژیک، کانادا، کرواسی، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایرلند، ژاپن، هلند، لهستان، اسلوونی ، اسپانیا، آفریقای جنوبی، سوئد، سوئیس و آمریکا رسیده است.
این گروه که مورد حمایت سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا)‌قرار گرفته است، بر لزوم ارائه یک الگوی ضددوپینگ واقعا مستقل تاکید کردند.
روسیه اتهام دست داشتن در دوپینگ را رد کرده است. مقامات روسیه اعلام کردند که در امر مقابله با دوپینگ پیشرفت هایی بدست آورده اند.
ورزشی**1210**1584
مترجم - زهرا کورهلی*انتشاردهنده-مولوی

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «19 کشور محرومیت ورزشی روسیه را خواستار شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..