تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با تولد نوزاد جدید، نباید فرزند بزرگتر به فراموشی سپرده شود

به دنیا آمدن فرزند دوم اغلب باعث بروز مشکلاتی مثل احساس کمبود عاطفه در فرزند اول می شود.

فرشته کریمی روانشناس در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان مشکلاتی که به دنیا آمدن نوزاد جدید، فرزند اول را درگیر می کند، اظهار داشت: با متولد شدن فرزند جدید در خانواده، کودک بزرگتر احساس می کند که دیگر والدین مانند قبل او را دوست ندارند ، در حالی که فرزند اولتان نیازمند دنیایی از توجه و علاقه است تا اطمینان پیدا كند كه بچه جدید جایگزین او نخواهد شد.

کریمی در ادامه افزود: والدین احساس می کنند که کودکان آن ها به علت فاصله سنی کم یا زیاد توافق و همکاری لازم را با یکدیگر ندارند و به خوبی با هم کنار نمی آیند .

این روانشناس با اشاره به لزوم فاصله سنی بین فرزندان تصریح کرد: فاصله سنی زیاد باعث می شود هر یک از فرزندان در بسیاری از جنبه های زندگی به طور مستقل رشد و تکامل پیدا کنند، اگرچه بین آن ها رقابت وجود دارد، اما میزان آن بسیار کمتر از زمانی است که فاصله سنی شان کم است.

وی در ادامه گفت: فاصله سنی کم بین دو فرزند سبب می شود که مشکلات بیشتری از نظر اقتصادی و نگهداری فرزندان نصیب والدین شود، چرا که هر دو بچه نیاز به امکانات و وسایلی مشابه هم دارند.

کریمی با اشاره به واکنش هایی که کودک در مقابل ورود فرزند جدید از خود بروز می دهد، تصریح کرد: کودکان در مقابل ورود نوزاد جدید واکنش‌های متفاوتی مانند لجبازی، رفتار خشنونت آمیز با نوزاد مانند نیشگون گرفتن، گاز گرفتن، رفتارهای بچه‌گانه مانند خواستن شیشه شیر، اختلال در غذا خوردن و غیره از خود نشان می‌دهند.

این روانشناس با اشاره به راهکار خود گفت: از فرزند بزرگتر خود بخواهید که به شما در نگهداری فرزندتان کمک کند تا حس توانمندی در او دست دهد، مثلا به او بگویید که برای خواهر یا برادر کوچک خود قصه تعریف کند یا در خوردن غذا به او کمک کند، همچنین سعی کنید علاقه خود را بین آن ها تقسیم کنید تا مبادا احساس کمبود کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با تولد نوزاد جدید، نباید فرزند بزرگتر به فراموشی سپرده شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..