تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جایگاه صنعت گردشگری و چالش های پیش رو

امروزه #گردشگری به قدری در #توسعه #اقتصادی و اجتماعی کشورها اهمیت دارد که اقتصاددانان از آن به عنوان «صادرات نامرئی» نام می برند.

در جهان امروزه گردشگری یکی از پر رونق ترین فعالیت های اقتصادی است. این صنعت اکنون در بسیاری از کشورها با رشد سریع تر نسبت به سایر بخش های اقتصادی و با ایجاد فرصت های شغلی جدید، یک صنعت پیش رو تلقی می شود.

حرمت الله رفعیی عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در پاسخ به سوال خبرنگار تین نیوز مبنی بر اینکه «آیا شما موافق رتبه بندی آژانس های هواپیمایی داخلی هستید؟» عنوان کرد: ما در این رابطه چندین سال است که در انجمن صنفی بحث و گفت و گو کرده ایم اما به این نتیجه نرسیدیم که بتوانیم رتبه ای برای آژانس های هواپیمایی در نظر بگیریم. نمی توانیم بگوییم که یک آژانس هواپیمایی تنها چون فروش تور، هتل، بلیت و ... موفقی دارد، پس آژانس برتر است. در همین راستا امکان رتبه بندی آژانس وجود ندارد.

رفعیی اینکه در زمان پیک سفر مانند ایام عید نوروز و تابستان دوربین به دست می گیرند و تعدادی از آژانس های هواپیمایی را به عنوان متخلف و ارائه دهنده قیمت های نامتعارف پلمپ می کنند امری اشتباه دانست و گفت: اگر آژانس هواپیمایی صلاحیت ندارد چرا مجوز صادر می شود و اگر از فیلترهایی ارزیابی عبور کرده است پس چرا به راحتی پلمپ می شود؟ در این مدت 15 ساله تاکنون دیده نشده که یکی از آژانس های سرشناس که قیمت های نامتعارف عرضه می کنند نامی از آنها برده شود، تنها آژانس های که از خود هیچ محصولی ندارند و تنها واسطه هستند پلمپ می شوند. این موضوع هم به این دلیل است که تنها آمار بدهند که چند آژانس متخلف بسته شده است.

عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی با بیان اینکه تنها آژانس های خرده پا بسته می شوند، تصریح کرد: برای مثال اگر در مدرسه ای تخلفی از یک فرد صورت بگیرد بایستی تمام مدرسه را بست تا شاگردان و معلمان سرگردان شوند؟

وی با اشاره به اینکه ما به عنوان صنف مخالف این هستیم که هر روز به صورت قارچ گونه به آژانس ها مجوز بدهند، بیان کرد: دلیل مخالفت ما آشفته بازاری است که هر روز شاهد آن هستیم.

رفعیی با اظهار اینکه متاسفانه کسانی متولی صنعت گردشگری می شوند که تجربه ای در این صنعت ندارند، گفت: این اتفاق در حالی صورت می گیرد که در تمام دنیا صنعت گردشگری حرف اول را می زند. کشورهایی نظیر ترکیه، مالزی، دبی، هند، اندونزی، مالزی و ... زمانی در بین جهان جایگاه مناسبی پیدا کردند که صنعت گردشگری آن ها رونق گرفت.

وی با بیان اینکه ما در ایران تنها شعار گردشگری داریم خاطرنشان کرد: آیا در این چند ساله برای صنعت گردشگری کاری صورت گرفته است؟ تا چه زمانی انجمن صنفی باید آمارهای نادرست ورود گردشگر به ایران را تائید کند؟

رفیعی گفت: در ایران چیزی حدود 80 میلیون جمعیت وجود دارد که 60 درصد این جمعیت حتی توان سفر داخلی را هم ندارند، اما آماری که ارائه می شوند تعجب برانگیز است. وی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از ورود گردشگر به ایران اعلام نمی شود، عنوان کرد: فردی که از سر مرز گازوئیل و بار جابه جا می کند جزو آمار گردشگر محسوب نمی شود. گردشگر به کسی می گویند که از آن درآمد حاصل شود.

وی در پاسخ به این سوال که آمار تخمینی خود شما در انجمن از ورود گردشگر به ایران به چه میزان است، گفت: یک چهارم آمارهای ارائه شده هم درست نیست و علت اصلی اعلام این آمارها گرفتن بودجه است.

عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی تصریح کرد: اعلام می شود که شرایطی فراهم شده است که توریست بیشتری وارد کشور شود، خود بنده این موضوع را قبول دارم اما آیا ما توانسته ایم
دولت ترکیه برای صنعت گردشگری هزینه می کند و سوبسید تعیین می کند تا در مقابل بتواند از کنار توریست ها درآمد حاصل کند. هزینه ای که توریست در آن کشور هزینه می کند چند برابر هزینه ای سوبسیدی است که دولت اختصاص داده است.

وی با اشاه به اینکه دولت به دنبال این است که تورهای ارزان قیمت را گسترش دهد، گفت: من مخالف این موضوع هستم. تور ارزان قیمت چه داخلی و چه خارجی هر دو افت صنعت گردشگری است. وی افزود؛ در تورهای ارزان قیمت تنها کپرنشینی را رواج می دهیم. آیا حق ملت است که بعد از 35 سال آن هم با مشکلات عدیده که در این سال ها با آن مواجه بوده اند در سفرهای خود در مدرسه بخوابند؟

عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، یادآور شد: در کشورهای دیگر دولت برای توسعه صنعت گردشگری بودجه ای را برای افراد در نظر می گیرد و آن فرد موظف است در سال رقمی را در سفر هزینه کند.

وی با اشاره به اینکه برخی می گویند دلیل اینکه تورهای داخلی از برخی تورهای خارجی مانند ترکیه گران تر است چیست؟ اظهار کرد: دولت ترکیه برای صنعت گردشگری هزینه می کند و سوبسید تعیین می کند تا در مقابل بتواند از حضور توریست ها درآمد حاصل کند. پولی که توریست در آن کشور هزینه می کند چند برابر هزینه ای سوبسیدی است که دولت اختصاص داده است.

وی بخشی دیگر از دلیل گرانی هزینه سفرها را ایرلاین ها دانست و گفت: در حال حاضر تور مالزی 1 میلیون 500 هزار تومان است است اما برای ایام عید نوروز تنها بلیت تک مالزی چیزی حدود 3 میلیون تومان خواهد بود. آژانس های هواپیمایی در طول سال زیان می دهند و سعی دارند در ایام پیک سفر جبران کنند در همین راستا حداقل یک میلیون تومان هم روی قیمت بلیت اضافه می کنند.

عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران نوسازی ناوگان هوایی را بستر توسعه صنعت گردشگری دانست و گفت: ما بستر مناسبی برای بهره برداری از توریست های خارجی صورت نداده ایم.

حرمت الله رفعیی در رابطه با نوسازی ناوگان هوایی کشور که بعد از سال ها صورت گرفته است، عنوان کرد: اثرات مثبت نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور بر کسی پوشیده نیست؛ هر روز شاهد این هستیم که به دلایل مختلف از جمله نقص فنی هواپیما، پروازها با تاخیر روبه رو بوده که همه این مشکلات به فرسودگی ناوگان حمل ونقل هوایی کشور برمی گردد.

وی در همین رابطه ادامه داد: نوسازی و ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی کشور نویدبخش توسعه صنعت گردشگری خواهد بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جایگاه صنعت گردشگری و چالش های پیش رو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..