تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نامگذاری جایزه جشنواره نسخ خطی به نام سید عبدالله انوار

در نشست خبری پانزدهمین دوره آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی؛

از این به بعد همایش حامیان نسخ خطی هر دو سال یکبار برگزار می‌شود.

نامگذاری جایزه جشنواره نسخ خطی به نام سید عبدالله انواربه گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاضر در محل برگزاری نشست خبری پانزدهمین دوره آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی که امروز در سالن کنفرانس حوزه ریاست و روابط عمومی کتابخانه ملی برگزار شد، غلامرضا امیرخانی، معاون کتابخانه ملی و دبیر اجرایی پانزدهمین دوره آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی گفت: در پانزدهمین دوره آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی، این همایش به پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی متبرک شد. امسال نیز این آیین بسان دوره های قبل یک چهره ویژه از بزرگان خطی دارد و چهره ویژه آن خوشبختانه در قید حیات است. این چهره کسی نیست بجز نجیب مایل هروی که متعلق به افغانستان و کشوری خارج از مرزهای سیاسی کشورمان است.

معاون کتابخانه ملی تصریح کرد: خوشحالم که امسال تیم ملی همایش چهره‌ای را انتخاب کرده که هیچ گونه شک و شبهه‌ای در مورد وی نبوده و پیامی نیز به همین بهانه از طرف اشرف غنی صادر شده که در روز همایش توسط سفیر افغانستان در تهران قرائت خواهد شد.

امیرخانی خاطرنشان کرد: جوایز پانزدهمین آیین گرامیداشت حامیان نسخ خطی برای اولینبو در طول عمر برگزاری این همایش به نام یکی از پیشکسوتات این عرصه اهدا می‌شود.  امسال این جایزه به نام سید عبدالله انوار اهدا خواهد شد.

همچنین نجفقلی حبیبی، دبیر علمی پانزدهمین آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی در بخش دیگری از نشست خبری این همایش گفت: در زمان ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی بحث درگرفت که کتابخانه ملی زیرمجموعه کدام سازمان باشد و بعد از مدتی با بررسی های لازم این مجموعه فرهنگی در زیرمجموعه ریاست جمهوری قرار گرفت.

وی افزود: نسخ خطی از سرمایه های ملی ما هستند و کارهای مختلفی باید بر روی آنها صورت بگیرد که بمانند و استفاده شوند.

دبیر علمی پانزدهمین آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی اظهار داشت: از این به بعد همایش حامیان نسخ خطی هر دو سال یکبار برگزار میشود.

ادامه دارد/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نامگذاری جایزه جشنواره نسخ خطی به نام سید عبدالله انوار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..