تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مسکو: مقدمات نشست آستانه درباره سوریه در حال فراهم شدن است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه درباره نشست آستانه (پایتخت قزاقستان) اظهاراتی را مطرح کرد.

زاخارووا در گفت‌وگو با شبکه خبری «المیادین» اعلام کرد که مقدمات مذاکرات سوریه در آستانه در حال فراهم شدن است؛ هر چند که برخی تلاش دارند مانع از برگزاری این نشست شوند.

وی همچنین تأکید کرد که کشورهای ضامن توقف جنگ در سوریه هنوز میزان مشارکت خود در این نشست را قطعی نکرده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز گذشته نیز نسبت به انتقادات «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا در خصوص نقش مسکو در مبارزه با داعش واکنش نشان داد.

زاخارووا در ادامه تصریح کرد که کارتر مدعی شده که نقش روسیه در مبارزه با داعش عملا مساوی با صفر است

پس از کارتر، «جان برینان» رئیس سرویس جاسوسی آمریکا (سی.آی.ای) نیز گفت: «اگر آن زمان از اقدامات داعش از جمله رشد با شتاب در عراق و سپس سوریه اطلاع داشتیم، آیا همین مسیر را ادامه مدادیم؟ یقینا خیر. دشوار است که این موضوع را ارزیابی کنیم».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به این تضاد در مواضع پنتاگون و سی آی ای گفت: «بر اساس منطق نظامیان آمریکا، روسیه گناه کار است؛ زیرا اشتباهات آمریکا را اصلاح نکرده است».

وی همچنین خاطر نشان کرد: «این اظهارات ممکن است دال بر این باشد که مسئولان بلندپایه دولت آمرکیا با یکدیگر سخن نمی‌گویند و تعاملی ندارند. یا اینکه می‌توان این اظهارات را یک حماقت فاجعه بار توصیف کرد».

انتهای پیام/م

 

http://fna.ir/U4MGQG اخبار مرتبط مسکو: تمام پیش‌شرط‌ های لازم برای ترمیم روابط روسیه-آمریکا فراهم شده است95/10/11 - 15:12روسیه خبر تعطیلی مدرسه آمریکایی را تکذیب کرد95/10/10 - 15:21زاخارووا: اوباما باید از رئیس‌جمهور سابق اوکراین عذرخواهی کند95/09/26 - 14:19



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مسکو: مقدمات نشست آستانه درباره سوریه در حال فراهم شدن است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..