تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زندگینامه محسن هاشمی، پسر آیت الله رفسنجانی

mohsen hashemi 1 زندگینامه محسن هاشمی، پسر آیت الله رفسنجانی

مشخصات کلی محسن هاشمی رفسنجانی

نام کامل: محسن هاشمی رفسنجانی 

زمینه فعالیت: سیاستمدار

متولد: 2 آبان 1340

محل تولد: قم

ملیت: ایرانی

بیوگرافی محسن هاشمی رفسنجانی

محسن هاشمی رفسنجانی (زاده ۲ آبان ۱۳۴۰- قم)، معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی است . محسن هاشمی ۱۳ سال رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت متروی تهران را بر عهده داشته‌است. او با آغاز کار چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گزینه اصلی اصلاح طلبان برای شهرداری تهران بود، که در نهایت بایک رای مغلوب محمد باقر قالیباف شد.

mohsen hashemi 2 زندگینامه محسن هاشمی، پسر آیت الله رفسنجانی

محسن بزرگ‌ترین پسر اکبر هاشمی رفسنجانی (بهرمانی)، رئیس جمهور اسبق و نماینده و رئیس سابق مجلس خبرگان رهبری و رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام است. محسن هاشمی دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه پلی تکنیک مونترال کانادا می‌باشد. او نایب رئیس اتحادیه بین‌المللی حمل و نقل عمومی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است در گذشته در مشاغل گوناگون مانند رئیس دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس بازرسی ویژه ریاست جمهوری و عضو هیئت مدیره سازمان صنایع دفاع اشتغال داشته‌است. در زمان مدیریت ویمتروی تهران راه اندازی شد و او تا ۱۳ اسفند ۱۳۸۹ بطور پیوسته عهده دار این سمت بوده‌است. محسن هاشمی در طول دوسال شهرداری محمود احمدی نژاد همچنان پست خود به عنوان مدیرعامل مترو را حفظ کرد. همچنین احمدی نژاد استعفای او را نپذیرفت.

mohsen hashemi 3 زندگینامه محسن هاشمی، پسر آیت الله رفسنجانی

محسن هاشمی رفسنجانی هم‌زمان یک موسسه انتشاراتی به نام دفتر نشر معارف انقلاب را اداره می‌نماید که ناشر کتب تخصصی تالیف وی و خانواده وی، به ویژه دوره خاطرات اکبر هاشمی رفسنجانی از قبل و بعد از انقلاب اسلامی می‌باشد. محسن هاشمی همچنین رئیس هیئت مدیره اتحادیه قطارهای شهری کشور بوده و ریاست هیئت مدیره انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران را هم به‌عهده دارد. وی همچنین به نیابت از پدرش در هیئت مدیره بنیاد رفاه که ناصر باهنر مدیر عامل آن است عضو می باشد. او به زبان‌های فرانسه و انگلیسی تسلط داشته و کتاب آنالیز رایانه‌ای قالب‌های تزریقی، توسعه پاک ،انرژی پاک و ماجرای مک فارلین از تالیفات وی می‌باشد.

او در تاریخ ۱۳ اسفند ۱۳۸۹ از سمت ریاست هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت متروی تهران کناره‌گیری کرد و شهردار وقت تهران محمد باقر قالیباف با استعفایش موافقت نمود و او را به سمت مشاور شهردار و عضو هیئت مدیره منصوب کرد. دردولت یازدهم به ریاست جمهوری روحانی عضویت هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی حمل و نقل ریلی کشور نیز به او واگذار شده است.

mohsen hashemi زندگینامه محسن هاشمی، پسر آیت الله رفسنجانی

دوران کودکی محسن هاشمی

محسن در دوم آبان سال 1340 در شهر مقدس قم به دنیا آمده است. چون ایام فاطمیه بوده، نام او را «محسن» نهاده‌اند. در زمان تولدش، پدر او اکبر هاشمی رفسنجانی، در تکاپوی تثبیت مرجعیت حضرت امام(ره)، در پی ارتحال مرجع یگانه شیعیان جهان، آیت‌الله العظمی بروجردی بود.

دوران کودکی محسن با تعقیب و گریز خانواده از چنگال ساواک سپری شد. بارها پدر به زندان رفت و تنها توصیه او به محسن آن بود که خوب درس بخواند و خود را به سلاح علم و آگاهی مجهز کند. هنوز سه سال نداشت که پدر را برای دستکشیدن از مبارزه، به زندان بردند. داستان اولین ملاقات او با پدر شنیدنی است. در پایان ملاقات، محسن چنان به آغوش پدر چسبیده بود، که ماموران هم نمی‌توانستند او را جدا کنند و یک الف بچه قیامتی به پا کرده بود. پدر بعد از مدتی، به جهت خلاص شدن از آزار و اذیت رژیم استبدادی، از ‌قم هجرت کرد و در شهر تهران رحل اقامت افکند. محسن در تهران به مدرسه رفت. او در مدارس اسلامی ولی‌عصر(عج) و علوی تحصیل کرد. محسن در خاطرات خود از روزی یاد می کند که در غیاب پدر زندانی خود، دست در دست شهید رجایی، برای ثبت نام به مدرسه علوی می رفت.

mohsen hashemi زندگینامه محسن هاشمی، پسر آیت الله رفسنجانی

با آغاز کار چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران ، محسن هاشمی جدی ترین گزینه اصلاح طلبان و اعتدال گرایان برای شهرداری تهران بود و رقابت نزدیکی با محمدباقر قالیباف برای احراز این پست داشت.
در نهایت در روز ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ در جریان انتخاب شهردار توسط شورای شهر تهران، در دور اول رأی گیری قالیباف و محسن هاشمی هریک موفق به کسب ۱۵ رأی شدند و یک رأی سفید به صندوق انداخته شد. در دور دوم رأی گیری ، سرانجام قالیباف با کسب ۱۶ رأی در مقابل ۱۴ رأی محسن هاشمی و یک رأی سفید برای سومین دوره چهارساله شهردار تهران شد. ظاهراً حسین رضازاده که در دور اول به هاشمی رأی داده بود در دور دوم رأی ممتنع داده و الهه راستگو که دور اول رأی ممتنع داده بود، در دور دوم به محمدباقر قالیباف رأی داد.

mohsenhashemi1 زندگینامه محسن هاشمی، پسر آیت الله رفسنجانیتصویر لحظه وداع محسن هاشمی رفسنجانی با پیکر پدرش خویش، حضرت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زندگینامه محسن هاشمی، پسر آیت الله رفسنجانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..