تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معضل خودروهای تک سرنشین در اردبیل نیازمنداتخاذ آیتم های فرهنگی است

ساعت: 10:37 منتشر شده در مورخ: 1395/10/22 شناسه خبر: 1003516

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان اردبیل:

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان اردبیل گفت: معضل خودروهای تک سرنشین در اردبیل نیاز به اتخاذ برخی آیتم های فرهنگی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آذرسلام،سرگرد فخرالدین اصغری در خصوص افزایش خودروهای تک سرنشین و تردد بی مورد آن در خیابانها که موجب قفل حرکت و ترافیک سنگین می شود اظهار داشت: اینکه هر فرد حق مالکیت وسیله نقلیه ای را دارد بجاست و به عنوان مصداقی از مالکیت خصوصی در جامعه بوده، مورد قبول است با این حال نحوه استفاده از وسیله نقلیه اما و اگرهایی دارد و استفاده از آن در هر شرایطی مجاز نیست شرایط استفاده از وسیله نقلیه به گونه ای باید باشد که به حقوق اجتماعی و وقت دیگر شهروندان آسیب نزند.                                                                                                                    

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اردبیل ادامه داد: برای حل بحران فراوانی خودروهای تک سرنشین نخستین گام توسعه حمل و نقل عمومی است؛ وقتی شهروندی مطمئن باشند که در فاصله ای کوتاه از محل کارشان می توانند به سرعت با آرامش و بدون تنش و بحران از وسیله نقلیه ای عمومی استفاده کرده و به کارهای روزمره برسد طبیعتاً بجای استفاده از خودروی شخصی و ماندن در ترافیک به این شیوه استفاده ترغیب می شود.                   

وی افزود: گام دیگر و راهکار بعدی نوع تغییر نگرش مردم نسبت به استفاده از وسیله نقلیه شخصی است به این منظور که؛ اگر تک سرنشینان به این باور برسند که استفاده نادرست از وسیله شخصی تضییع حقوق دیگر افراد جامعه بوده و در این زمینه فرهنگسازی شود مسلماً به فکر استفاده از وسایل نقلیه عمومی می افتد یا راه های خلاقانه برای کاهش شمار خودروهای شخصی پیدا می کنند در برخی از کشورها شماری از هم محلی ها، همسایه ها، هم مسیر ها، یا همکارها گروهایی کوچک تشکیل می دهند و با یکدیگر قرار می گذارند تا هر روز از هفته فقط یکی از آنها خودروی شخصی خود را به خیابان ببرد و مسئولیت رساندن دیگران را به محل کار یا منزل عهده دار شود البته از این نوع طرح ها فراوان است.

طرحهای هوشمندانه که نشان می دهد هر یک از شهروندان فی نفسه می توانند نقشی در کاهش بار ترافیکی و آلودگی هوای شهر وندان ایفا کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معضل خودروهای تک سرنشین در اردبیل نیازمنداتخاذ آیتم های فرهنگی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..