به اطــلاع کاربران عزیز میرســاند در حال بهـــبود سایت هستیم و بزودی مثل همیـشه با قدرت تمام باز خواهــیم گشت از صـــــبوری شما سپاســگذاریمـــــــــــــــ » ارسال ایمیل

تبلیغات



تبلیغات

مطالب مهم


» سهام عدالت » ساختمان پلاسکو » حسن جوهرچی » عيدي كارمندان وكارگران » قیمت میوه » هاشمی رفسنجانی » برنامه های نورورز 96 » برنامه استیج » فال وطالع بینی امروز » عکس های لورفته ...

موزیک بیست

زیباجو : پرخوری در بارداری، نکنه بچه ام گشنه باشه!

گرسنگی تنهای یکی از دلایل خوردن افراد به شمار می‌رود. خستگی، افسردگی، استرس، تنهایی، پوچی، ترس و حتی شادی می‌تواند شما را به سمت یخچال هدایت کند. اگر در نتیجه‌ی مسائل احساسی به خوردن روی می‌آورید در سه ماهه‌ی سوم بارداری و با تشدید احساسات‌تان بیش از از قبل دچار پرخوری در بارداری خواهید شد. اگر در دوران بارداری مطابق با برنامه‌ی پزشک‌تان وزن اضافه نمایید بارداری سالم‌تری خواهید داشت.

گرسنگی احساسی شما را در یک چرخه درگیر می‌کند به طوری‌که احساسات باعث پرخوری شما شده، پرخوری احساسات شما را تحریک می‌کند و این سیکل ادامه پیدا می‌کند. شما هنگامی که با استرس مواجه می‌شوید به پرخوری رو می‌آورید. سپس به خاطر اینکه بیش از اندازه وزن اضافه می‌کنید دچار استرس می‌شوید. سپس شما بیش از پرخوری می‌کنید و چرخه ادامه پیدا می‌کند.

چگونه می‌توانید چرخه پرخوری در بارداری را شکست؟
رژیم گرفتن کمکی نمی‌کند. راه موثر این است که دلیل پرخوری‌تان را بشناسید. هنگامی که بدانید کدام احساسات شما را به سمت پورخوری سوق می‌دهد می‌توانید روش‌های جایگزینی برای تسکین احساس‌تان بیابید.

با تهیه‌ی یک دفتر روزانه از خوراکی‌هایتان شروع کنید: کاملا صادقانه هر چیزی را که می‌خورید همراه با زمان آن، اتفاقی که در آن حین در حال وقوع بود و احساس‌تان قبل و بعد از خوردن آن خوراکی را یادداشت نمایید. پس از یک هفته به سراغ دفترتان بروید و به دنبال الگوهای تکرار بگردید. شاید زمانی که همسرتان تا دیروقت به کار مشغول است پرخوری می‌کنید یا وقتی روز کاری سختی را می‌گذرانید. هنگامی که الگوها را شناسایی کردید به دنبال راه‌های جایگزین پرخوری بگردید. مثلا اگر هنگامی که احساس تنهایی می‌کنید به پرخوری رو می‌آورید، یک لیست از کارهایی که در مواقع تنهایی می‌توانید انجام دهید تهیه کنید و هنگامی که تنهایی به سراغتان می‌آید به جای خوردن خوراکی‌ها به سراغ لیست‌تان بروید. به یک دوست زنگ بزنید، برای قدم زدن از خانه خارج شوید، جدول حل کنید و یا هر کار دیگری که به شما کمک می‌کند انجام دهید.

حتما بخوانید :   با شب ادراری کودکمان چه کنیم؟

اگر برای مدت طولانی به پرخوری احساسی عادت کرده‌اید، نمی‌توانید این عادت را یک شبه کنار بگذارید. اما می‌توانید به بارداری به عنوان فرصتی برای شروع کنار گذاشتن این مساله نگاه کنید.

پرخوری در بارداری به خاطر جنین
برخی از زنان باردار گمان می‌کنند که به خاطر وجود جنین باید به اندازه دو نفر غذا بخورند؛ در صورتی که این طرز فکر اشتباه است. مطابق پژوهش‌ها و برخلاف باورهای عامیانه، زنان نیاز به پرخوری برای تامین انرژی دونفر ندارند. مطابق نتایج پژوهش‌های محققان استرالیایی، بدن مادران باردار در طول دوران بارداری قادر به جذب انرژی بیش از از مواد غذایی مصرف شده در طول روز بوده و کالری مورد نیاز خود را از این مواد استخراج می‌کند. در واقع در دوران بارداری تغییرات متابولیک چشمگیری در زنان باردار بوجود می‌آید که سبب حفظ انرژی اضافی به صورت چربی شده و کالری بیش ازی از مواد غذایی استخراج می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که چربی ذخیره شده در بدن زنان باردار از اهمیت بالایی برخوردار بوده چراکه در طول دوره بارداری برای رشد جنین و همچنین پس از تولد در دوران شیردهی، به خصوص در شش ماه اول پس از زایمان، بسیار کمک کننده است.

زیباجو

پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : پرخوری در بارداری، نکنه بچه ام گشنه باشه!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات


جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..

X