تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انگلیس فروش 500 بمب خوشه‌ای به عربستان را تایید کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آمارهای منتشر شده دولت انگلیس نشان می‌دهد اواخر دهه 80 میلادی صدها بمب خوشه‌ای از این کشور به عربستان صادر شده بود.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، سر مایکل فالن وزیر دفاع انگلیس تایید کرد تعداد 500 بمب خوشه‌ای بین سال‌های 1986 تا 1989 از این کشور به عربستان سعودی فرستاده شد.

برای اولین بار است که وزارت دفاع انگلیس تعداد تسلیحات فروخته شده به عربستان را فاش کرده است و ماه گذشته بود که تعدادی از این بمب‌ها توسط عربستان سعودی در حملات به یمن مورد استفاده قرار گرفت.

بازرسان گزارش‌هایی منتشر کردند که نشان می‌دهد عربستان سعودی در حملات خود به مدارس،‌ بیمارستان‌ها و مراسم جشن عروسی غیرنظامیان یمن را هدف قرار می‌دهد.

روز گذشته عربستان مناطقی نزدیک یک مدرسه دخترانه را در صنعاء هدف قرار داد. پیشتر نیز عربستان مدارس و مراکز مدنی را بمباران کرده بود. 

سازمان ملل هشدار داده است با این شرایط، یمن دچار بحران انسانی شده است و 19 میلیون نفر از مردم را نیازمند کمک‌های انسان‌دوستانه کرده است.

سر مایکل فالن در نامه‌ای به فیلیپ هولوبون تصدیق کرد انگلیس 500 بمب خوشه‌ای را تحت توافق میان دو دولت که در سال 1986 به امضا رسیده بود، به عربستان سعودی فرستاده است.

سازمان عفو بین‌الملل پیش از این با انتقاد از ترزا می نخست وزیر انگلیس هشدار داده بود تسلیحات انگلیسی از سوی عربستان با نقض حقوق بشر علیه مردم استفاده می‌شود.

تام بریک وزیر دفاع سایه لیبرال دموکرات گفت وزیر دفاع انگلیس مسئول این مساله است و باید فروش تسلیحات به رژیم آل سود را به حالت تعلیق درآورد و با فشار بر این رژیم مانع استفاده از این بمب‌های وحشتناک شود.

انتهای پیام/ص

http://fna.ir/PC6WOR



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انگلیس فروش 500 بمب خوشه‌ای به عربستان را تایید کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..