تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




غفلت شبه‌عمد دولت از بخش تعاون در لایحه برنامه ششم/ تعاونی‌ها به سختی روی پا هستند

ماشاالله عظیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به وضعیت تعاونی‌های تولیدی و مشکلاتی که با آن دست به گریبان هستند، اظهار داشت: به دلیل اوضاع نامناسب اقتصادی، تعاونی‌ها به سختی روی پا ایستاده‌اند. 

وی افزود: دولت به قیمت کنترل نرخ تورم، موجب تعمیق رکود در لایه‌های مختلف اقتصادی شده است و در صورت تداوم این امر، شرکت‌های تعاونی قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود. 

عظیمی گفت: در چهار سال گذشته بخش مسکن نیز در رکود عمیقی به سر برده است، در حالی که این بخش مهم به دلیل ارتباطات مستقیم با سایر مشاغل، تأثیر مستقیمی در رشد تولید دارد؛ طبق آمارها این بخش 20 درصد از GDP را به خود اختصاص داده است. 

دبیرکل اتاق تعاون ایران با بیان اینکه مذاکرات موسوم به برجام نیز آثار مقطعی بر اقتصاد کشور گذاشته است، افزود: به دلیل بدعهدی طرف مذاکره تاکنون آثار محسوسی به دنبال اجرای برجام و مذاکرات بین‌المللی دولت در اقتصاد ندیده‌ایم. 

عظیمی گفت: دولت باید به بخش غیردولتی و تعاونی توجه بیشتری داشته باشد، در حالی که در لایحه برنامه ششم توسعه کشور اثری از بخش تعاون نبود. 

وی افزود: در  واقع یک نوع غفلت شبه عمد در جریان حمایت از تعاونی‌ها دیده می‌شود و در این باره مکاتبات بسیاری با سران و مسئولان دولتی شده است، اما با این حال در لایحه، بخش تعاون به طور پررنگ دیده نشده بود. 

این مقام مسئول هدف از توسعه و گسترش تعاونی‌ها را افزایش مشارکت مردمی در اقتصاد اعلام کرد و گفت: تعاونی‌ها بهترین سازوکار برای فعالیت‌های اقتصادی مردم بوده و منجر به کاهش تصدی‌گری‌های دولت خواهد شد.

انتهای پیام/آ

http://fna.ir/QK6YFE



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «غفلت شبه‌عمد دولت از بخش تعاون در لایحه برنامه ششم/ تعاونی‌ها به سختی روی پا هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..