تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اگر دستگاه‌های نظارتی نبودند تخلفات تا 200 برابر افزایش می‌یافت

رئیس کل دیوان محاسبات کشور گفت: اگر سیستم هوشمند نظامات حسابرسی مستقر بود چند سال پیش امکان بروز حقوق‌های نجومی را به مدیران هشدار می‌داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان عادل آذر رئیس کل دیوان محاسبات کشور در سومین همایش ملی استانداردهای حسابداری بخش عمومی، اظهار داشت: بررسی‌ها اوضاع حسابرسی  کشور نشان دهنده این است که در حوزه نظارت مشکل و آسیب‌های جدی وجود دارد که موجب وقوع تخلفات مختلفی شده است.
 
وی تصریح کرد: نمی توان منکر وجود دستگاه‌های نظارتی شد و طبق نتیجه تحقیقات بین المللی اگر دستگاه‌های نظارتی وجود نداشتند تخلفات،  انحرافات و فسادها تا 200 برابر افزایش پیدا می کرد.
 

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با اشاره به چالش‌ها و آسیب‌های نظام حسابداری و حسابرسی در بخش عمومی، بیان کرد: با توجه به تصدی‌گری دولت در اجرا امور، شرایط برای رانت خواری و فساد فراهم شده است.
 
عادل آذر هماهنگی دستگاه‌ها برای بهبود استاندارد سازی حسابرسی‌ها را الزامی دانست و گفت: کنترل‌های داخلی بطور کامل اجرایی  نشده یا مدیران آنها باور ندارند و با استانداردسازی بودجه می‌توان شاهد شفافیت صورت‌های مالی و کاهش موازی کاری و هدر رفت هزینه‌ها بود.
 
وی با تاکید بر هم راستایی و هماهنگی دستگاه‌های نظارتی، بیان کرد: در فرمان 8 ماده‌ای رهبری بر ایفای نقش صحیح  دستگاه‌ها تاکید شده بود.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور عنوان کرد:‌ بسیار مطلوب است که گزارش مشترک با امضای سه قوه برای پرونده‌ حقوق‌های نا متعارف ارائه شود.

عادل آذر به لزوم اجرای سیستم‌های هوشمند حسابرسی اشاره کرد و بیان داشت: هوشمند سازی نظام‌های حسابداری و حسابرسی الزامی است و اگر این سیستم در سال‌های پیش شروع بکار می کرد به مدیران هشدارهای لازم در خصوص امکان بروز حقوق‌های نا متعارف ابلاغ می شد.
 
وی در پایان تاکید کرد: برای جلب اعتماد مردم و بهبود نظارت‌ها و حسابرسی‌ها، استقرار نظام استاندارد حسابداری بخش عمومی ضروری است.
 
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اگر دستگاه‌های نظارتی نبودند تخلفات تا 200 برابر افزایش می‌یافت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..