تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خسارت 1620میلیارد ریالی زراعت در خراسان رضوی/ ضرورت شتاب در پرداخت خسارت توسط بیمه

علیرضا نیکپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اینا افزود: عمده محصولات زراعی خسارت دیده در اثر سرما زیر پوشش بیمه هستند اما باید بخشی را که بیمه ها تقبل کرده اند سریعتر خسارت آن پرداخت شود.
وی ادامه داد: برای جبران خسارت کشاورزان پیگیریها در حال انجام است که بخشی از آن توسط بیمه تقبل و تامین می شود اما بخشی از هزینه های کاشت چغندرقند و کلزا تعیین تکلیف نشده ضمن آنکه خسارتهایی هم به کارخانه های چغندر قند دارای پیمان و قرارداد با کشاورزان وارد شده نیز در دست بررسی و پیگیری است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با توجه به شرایط کشاورزان اگر این خسارتها از سوی بیمه در بخشی که تعیین تکلیف و مشخص شده سریعتر پرداخت شود می توانند با برخی اقدامات به زراعی قسمتی از خسارت را در غلات از جمله گندم و جو جبران کنند.
وی افزود: امسال هزار و 600 هکتار زمین در خراسان رضوی زیر کشت چغندرقند پاییزه رفت که در جریان سرمای آذر ماه بطور کامل این کشت از بین رفت. برآورد این خسارت 192 میلیارد ریال است.
نیکپور ادامه داد: در این میان بخشی از محصول چغندرقند بهاره که هنوز برداشت نشده بود نیز به میزان 130 هزار تن آسیب دید.
وی کل محصول تولیدی برآورد شده چغندرقند بهاره خراسان رضوی را یک میلیون و 200 هزار تن ذکر و بیان کرد: سرما به 15 درصد از این تولید خسارت زد که برآورد ریالی آن نیز بالغ بر 58 میلیارد ریال است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از 9 هزار و 700 هکتار زمین زیر کشت کلزا نیز 40 درصد معادل چهار هزار هکتار بطور کامل از بین رفت.
وی افزود: 20 درصد دیگر مزارع زیر کشت کلزا هم بطور متوسط بین 30 تا 70 درصد خسارت دیده که در مجموع میزان خسارت وارده به زمینهای کلزا 202 میلیاردریال برآورد شده است.
او ادامه داد: کارخانه چغندر قند تربت جام هم 25 میلیارد ریال بابت تامین هزینه های فنی و کارشناسی کشت پاییزه چغندر قند خسارت دیده است.
وی گفت: برای جبران خسارت کشاورزان پیگیریها به منظور استمهال بازپرداخت وامهای آنان در حال انجام است و موضوع جبران بخشی از خسارت وارده به کارخانه های چغندر قند کشت پاییزه هم در حال پیگیری است.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **منتشرکننده: حسین کریم زاده
1906/1858

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خسارت 1620میلیارد ریالی زراعت در خراسان رضوی/ ضرورت شتاب در پرداخت خسارت توسط بیمه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..