تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«تسکین»، سومین محموعه شعر رسول پیره

«تسكين»، سومين دفتر شعر سيد رسول پيره ، 48 شعر دارد و فضاي غالب شعرها تغزلي و غنايي است.

«تسکین»، سومین محموعه شعر رسول پیرهبه گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «تسكين»، سومين دفتر شعر سيد رسول پيره ، 48 شعر دارد و فضاي غالب شعرها تغزلي و غنايي است. 

طبيعت تمام قد در اين مجموعه حضور دارد و شاعر توانسته از فضاي زندگي ماشيني شهري دور بماند. انسان معاصر در شعرهاي پيره مي خواهد به گذشته روياگونه خويش برگردد و حيرت زده، شگفتي ها را درميان بگذارد. شگفتي هايي كه بسياري اوقات از آن به سادگي عبور مي كنيم. 

جهانِ استعاره هاي «تسكين»، بديع و متفاوت است و ادامه منطقي دو مجموعه شعر پيشين پيره است. بيان موسيقي واژگان مورد توجه شاعر بوده و شاعر بيش از هر چيز به ايده هاي تازه و نامنتظره پرداخته است و تلاش کرده است که شعرهايي سهل و ممتنع بنويسد.

««تسكين» را نشر چشمه در 82 صفحه با قيمت 7500 تومان منتشر كرده است.

گفتنی است؛ رسول پیره برگزیده جشنواره شعر فجر در بخش شعر سپید است.
 
شعري از كتاب «تسكين» را در ادامه مي خوانيم:
 
هزاران پرنده آمدند و رفتند از زندگي ام
اما وقتي غمگين شدم  
كه پرنده اي را ديدم
كه خودش را به كابين هواپيما رسانده بود
تا به جايي برود  
كه با بال هايش نمي توانست
...
غم مرا جدا كرده است
شبيه هواپيمايي كه
پرنده اي را از دسته ي پرندگان مهاجر جدا كرده است
شبيه ناظمي عبوس
كه دانش آموزي را از صف بيرون مي كشد
...
غم مرا جدا كرده است
و نمي توانم به ديگر شاخه هاي گيلاس نزديك شوم

انتهای پیام/  




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««تسکین»، سومین محموعه شعر رسول پیره»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..