تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ابتلا به بیماری HPV زگیل تناسلی در ایران رو به افزایش است

ابتلا به بیماری HPV زگیل تناسلی در ایران رو به افزایش است

بیماری HPV یا زگیل تناسلی از طریق رابطه جنسی محافظت نشده براحتی منتقل می شود و بیشتر برای زنان خطر دارد.

زیاد شدن ابتلا به ویروس زگیل تناسلی از طریق رابطه جنسی در ایران

رییس اداره ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد شیوع و خطرات بیماری HPV به  ایلنا گفت: HPV یا‌‌ همان ویروس زگیل تناسلی جزو بیماری‌های آمیزشی محسوب می‌شود و از طریق رابطه جنسی منتقل می‌شود. باید به این نکته اشاره کنیم که انتقال این بیماری تنها از طریق آمیزش جنسی نیست و از طریق پوست هم منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: در بیماری‌هایی که از طریق روابط آمیزشی منتقل می‌شود؛ استفاده از کاندوم می‌تواند از انتقال بیماری پیشگیری کند، ولی وقتی زگیل در ناحیه تناسلی وجود داشته باشد از طریق تماس پوست با پوست هم می‌تواند منتقل شود.

کازرونی با اشاره به تحقیقات متخصصان در زمینه شیوع بیماری زگیل تناسلی خاطرنشان کرد: طبق نظرات و گزارشاتی که توسط متخصصان بخش بالینی مانند متخصصان پوست، زنان، یورولوژی و.. به ما رسیده است، بیماری زگیل تناسلی رو به افزایش است. ما تاکنون تحقیقات جامعی در این خصوص انجام نداده‌ایم تا بتوانیم اعداد و ارقامی ارائه دهیم و این تحقیقات به صورت محدود انجام شده است، مانند تحقیق در زمینه زنان آسیب‌پذیر که تحقیقات نشان می‌دهد؛ زگیل تناسلی جزو شایع‌ترین عفونت آمیزشی است که در زنان آسیب‌پذیر تشخیص داده شده است.

رییس اداره ایدز وزارت بهداشت در مورد افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند، گفت: خطر ابتلا و شیوع این بیماری در بین افرادی که رفتارهای جنسی پرخطر و شریک جنسی متعدد دارند؛ بسیار بالا است. زگیل تناسلی مسائل و مشکلات روانی را در زمینه آمیزش جنسی به وجود می‌آورد، زیرا درمان این بیماری بسیار سخت است و نیاز به دارویی دارد که پوست را ملتهب می‌کند و فرد برای درمان باید متحمل دشواری شود.

کازرونی در پایان در مورد نکات پیشگیری از شیوع بیماری HPV گفت: به طور کلی پیشگیری از بیماری‌های آمیزشی سه مشخصه دارد که به ترتیب خویشتن داری در ارتباط‌ها، وفاداری نسبت به خانواده واستفاده از لوازم پیشگیرانه (کاندوم) است. شهروندان برای اطلاع بیشتر از آخرین روش‌های جلوگیری شیوع بیماری‌های آمیزشی می‌توانند به آدرس سایت WWW. hiv-sti. ir مراجعه کنند و از اطلاعات موجود در این سایت استفاده کنند.

زگیل تناسلی HPV و شیوع این ویروس در ایران

11 ژانویه 2017




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ابتلا به بیماری HPV زگیل تناسلی در ایران رو به افزایش است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..