تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پرفروش ترین کتب جهان را بشناسید

یک غروب دل انگیز را تصور کنید که نشسته اید و یک فنجان چای یا قهوه کنارتان است و تصمیم می گیرید به سراغ مطالعه یک کتاب عالی بروید. اولین انتخابتان چیست؟ ما به شما کمک میکنیم تا بهترین انتخاب راداشته باشید. در این نوشتار با ما همراه باشید تا فهرست ۱۰ پرفروش ترین کتاب جهان را برای شما بگوییم.

 

در ادامه فهرست ۱۰ پرفروش ترین کتاب جهان در تمام طول تاریخ آمده است:

۱. پنجاه سایه‌ی گری: Fifty Shades Of Grey

 

کتاب اول از سه‌گانه‌ی پنجاه سایه (مجموعه‌ی پنجاه سایه‌ی گری) که پرفروش ترین کتاب جهان تا کنون است رمانی اروتیک از ای. ال. جیمز نویسنده بریتانیایی است. پنجاه سایه گری که اولین جلد از این سه‌گانه است در ۲۰ ژوئن ۲۰۱۲ منتشر شد. وقایع این رمان که در سیاتل ایالات متحده آمریکا رخ می‌دهد به بیان روابط عاطفی عمیق میان آناستازیا استیل، دختری باکره و فارغ‌التحصیل رشته ادبیات و کریستین گری، کارآفرین بانفوذ و ثروتمند می‌پردازد. این رمان به دلیل تصویر کردن صحنه‌های بی‌پرده جنسی و مجموعه‌ای از گرایش‌های رفتاری بی‌دی‌اس‌ام نظیرمهاربندی/نظم، سروری/بردگی و سادیستی/مازوخیستی به موفقیتی عظیم رسیده‌است.

 

پنجاه سایه تاریک تر و پنجاه سایه آزادی عنوان دومین و سومین جلد از این ۳ گانه است. این اثر ادبی توانست عنوان پرفروش‌ترین کتاب الکترونیک فهرست نیویورک تایمز و آمازون را در سراسر جهان از جمله بریتانیای کبیر و ایالات متحده آمریکا از آنِ خود کند. از دیگر موفقیت‌های تجاری این رمان در جهان، می‌توان به فروخته شدن ۴۰ میلیون نسخه در ۳۷۷ کشور و نیز شکستن رکورد سریع‌ترین فروش کتاب با جلد کاغذی که متعلق به مجموعه داستان‌های هری پاتر بود، اشاره کرد.

 

۲. عطش مبارزه (کتاب ۱): The Hunger Games

 

عطش مبارزه کتابی علمی تخیلی نوشته سوزان کالینز است که در ۱۴ سپتامبر ۲۰۰۸ برای خوانندگان نوجوان چاپ شد. «عطش مبارزه»، اولین کتاب ازسه‌گانه عطش مبارزه به شمار می‌رود.

 

این داستان به ماجرای دختری شانزده ساله به نام کتنیس اِوِردین می‌پردازد. وی در دنیایی پسارستاخیزی زندگی می‌کند که در آن حکومتی مقتدر به نام کاپیتول (Capitol) پس از چندین فاجعه برخاسته‌است. در این کتاب “مسابقات عطش مبارزه” به رقابت‌هایی بین ۲۴ نفر (۱۲ پسر و ۱۲ دختر ۱۲ تا ۱۸ ساله) گفته می‌شود که هر سال به صورت یک رویداد زنده تلویزیونی در تمام مناطق دوازده گانه کشور پانم پخش می‌شود. در این مسابقات حکومت پلید و دیکتاتور کاپیتول هر ساله یک پسر و یک دختر را از هر یک از دوازده ناحیه زیر سلطه خود با قرعه برمی‌گزیند و پس از آنکه این ۲۴ نفر در صحنۀ نبرد با یکدیگر روبرو شدند، در آخر تنها فردی که زنده بماند، برنده مسابقه اعلام می‌شود.

 

کتاب دوم این مجموعه به نام اشتعال (Catching Fire)، در یکم سپتامبر ۲۰۰۹ و کتاب سوم آن به نام زاغ مقلد در ۲۴ آگوست ۲۰۱۰ به چاپ رسیدند. این سه‌گانه در ایران نیز توسط انتشارات افراز و انتشارت دُرّدانش بهمن به فارسی منتشر شده است. این کتاب به درستی در فهرست پرفروش ترین کتاب جهان جای گرفته است.

 

۳. اشتعال ( عطش مبارزه ۲) Catching Fire

 

کتاب اشتعال دومین کتاب از سری سه‌گانه عطش مبارزه نوشتهٔ سوزان کالینز است. رخدادهای کتاب حدود یک سال پس از کتاب نخست روی می دهد، کتنیس اوردین که مشترکاً با پیتا ملارک پیروز هفتاد و چهارمین مسابقه عطش مبارزه است با خطراتی ورای تصوراتش مواجه است که دلیل آن مقاومت در برابر خواست دیکتاتور پانم کولیورانوس اسنو است.

 

 

۴. زاغ مقلد ( عطش مبارزه ۳) The Mockingjays

 

کتاب زاغ مقلد یک رمان بزرگسال از سری کتاب‌های سه‌گانه عطش مبارزه نوشتهٔ نویسنده آمریکایی سوزان کالینز است. این آخرین قسمت در سه‌گانه عطش مبارزه و دنباله کتاب خط آتش در سال ۲۰۰۹ است. زاغ های مقلد پرندگان خیالی دنیای عطش مبارزه هستند.

 

 

۵. پنجاه سایه‌ی تاریک‌تر: Fifty Shades Darker

 

کتاب پنجاه سایه‌ی تاریک‌تر یک رمان رمانتیک شهوانی محصول سال ۲۰۱۲ به قلم نویسندهٔ بریتانیایی، ای. ال. جیمز است. این بخش دوم سه‌گانه پنجاه سایه گریاست که به عمق رابطه بین یک فارغ‌التحصیل، آناستازیا استیل، و یک تاجر جوان جذاب، کریستین گری می‌پردازد. اولین و سومین جلد، پنجاه سایه گری و پنجاه سایه آزادی، در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ چاپ شدند. این رمان توسط وینتج بوکز منتشر شد و در فهرست بهترین محصول فروشی در یواس‌ای تودی رتبه دوم را کسب کرد.

 

 

۶. دختر گمشده: Gone Girl

 

رمان دختر گمشده یک رمان دلهره‌آور از گیلیان فلین است که در ۲۰۱۲ منتشر شده است. فیلم دختر گم‌شده به کارگردانی دیوید فینچر اقتباسی از این رمان است که در سال ۲۰۱۴ ساخته شده است. رمان در هر فصل از نگاه یکی از شخصیت های اصلی ( نیک دان / ایمی دان )روایت می شود و خواننده را در تعلیقی مدام نگاه می دارند تا این که حقایق فاش شود.

 

این رمان، مثالی از زیر سبکی به نام « نوآر خانگی» در رمان های امروز است. منتقدان این کتاب را به خاطر روایت نامطمئن آن، تعلیق و پیچ های داستانی اش به شدت ستودند. این رمان توسط آرش خیروی به فارسی ترجمه شده و نشر میلکان در ۱۳۹۴ آن را منتشر کرده است.

 

۷. جویندگان قدرت ۲: (StrengthsFinder 2.0)

 

کتاب جویندگان قدرت جای خوبی در فهرست پرفروش ترین کتاب جهان دارد.

 

این کتاب یک راهنمایی بی همتا است که به مردم کمک می کند تا استعداد های ویژه شان را کشف کنند و فرصتی پیدا کنند تا کاری را که در آن مهارت دارند هر روز انجام دهند.

 

۸. پنجاه سایه‌ی آزاد:‌ Fifty Shades Freed

کتاب سوم از سه‌گانه‌ی پنجاه سایه (مجموعه‌ی سایه‌ی گری)

 

پنجاه سایه آزاد، بخش سوم رمان‌های رمانتیک شهوانی سه‌گانه پنجاه سایه از نویسنده بریتانیایی ای. ال. جیمز است. بعد از پذیرش درخواست ازدواج کریستین گری در پنجاه سایه تاریک‌تر، آناستازیا استیل باید نه تنها به زندگی متاهلی عادت کند، بلکه باید با سبک زندگی شوهر ثروتمندش و ذات کنترل‌گر او کنار بیاید. نسخه با جلد کاغذی اولین بار در آوریل ۲۰۱۲ منتشر شد

 

 

۹. شکست‌ناپذیر: Unbroken

 

کتاب شکست ناپذیر داستان بقا، مقاومت و رستگاری است، کتابی غیرداستانی که توسط لورا هیلنبرند، نویسنده‌ی کتاب پرفروش سیبیسکویت: یک افسانه‌ی آمریکایی (۲۰۰۱)، در سال ۲۰۱۰ نوشته شد. شکست‌ناپذیر زندگینامه‌ی یک قهرمان جنگ جهانی دوم به نام لوئیس زامپرینی است، دونده‌ی سابق المپیک که از یک سانحه‌ی هواپیما در اقیانوس آرام جان سالم به در برد، ۴۷ روز را سرگردان روی قایقی بادی سپری کرد و بعد از بیش از دو سال و نیم اسارت در سه کمپ خشن زندانیان جنگی ژاپن، نجات یافت.

 

شکست‌ناپذیر بیش از ۴ سال در فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز بود، که ۱۴ هفته‌ي آن با رتبه‌ی اول گذشت، و پنجمین حضور طولانی یک کتاب غیرداستانی پرفروش را در این فهرست به خود اختصاص داده است.

 

۱۰. بخت پریشان:  The Fault in Our Stars

 پرفروش ترین کتاب تمام دورانبخت پریشان رمانی آمریکایی از جان گرین است. این رمان که مخصوص نوجوانان است، ۱۰ ژانویه ۲۰۱۲ به چاپ رسید و در هفته اول فروش، رتبه نخست لیست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز را به خود اختصاص داد.

 

 

بازده/2024




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پرفروش ترین کتب جهان را بشناسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..