تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




180 ژنرال آمریکایی با استفاده از شکنجه مخالفت کردند

حدود 180 ژنرال سابق ارتش آمریکا در نامه ای ­خطاب ­به ­ دونالد ترامپ، با استفاده از شکنجه در این کشور مخالفت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از نیویورک تایمز، حدود 180 ژنرال سابق ارتش آمریکا در نامه ای ­خطاب ­به ­ دونالد ترامپ نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، با استفاده از شکنجه در این کشور مخالفت کردند.

براساس این گزارش ، 176 ژنرال سابق نیروهای مسلح آمریکا که می گویند مجموع سنوات کاری و حرفه ای آنها به 6 هزار سال می رسد، این نامه را امضا کرده اند.

دونالد ترامپ نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تبلیغات انتخاباتی خود گفته بود اگر رئیس جمهور شود، استفاده از شکنجه را دوباره برقرار می کند و اقداماتی فراتر از شکنجه غرق مصنوعی که سازمان سیا در زمان ریاست جمهوری جرج بوش برای گرفتن اعتراف از متهمان به کار می برد، انجام خواهد داد.

اما این گونه به نظر می رسد که ترامپ پس از پیروزی در انتخابات و دیدار با ژنرال جیمز ماتیس، یکی از فرماندهان نظامی برجسته آمریکا که ترامپ وی را به عنوان وزیر دفاع کابینه بعدی انتخاب کرده است، برخی تفکرات خود را تغییر­ داده است.

در نامه مورخ 6 ژانویه ژنرال های آمریکایی که نیویورک تایمز به تازگی آن را منتشر کرده است، امضا کنندگان نامه می گویند شکنجه ابدا اقدام لازمی نیست، تجارب ما نشان می دهد برای به دست آوردن اطلاعات معتبر، تکنیک های بازجویی قانونی بسیار کارآمدتر هستند؛ شکنجه اقدامی کاملا غیر سازنده است زیرا امنیت ملی کشور ما را تهدید می کند و بر شدت خطراتی که نیروهای نظامی ما با آنها روبرو هستند، می افزاید و همکاری با متحدان ما را دشوارتر می سازد و نظامیان را از مردم که حمایتشان برای ما ضروری است، دور خواهد ساخت.

در حالیکه وزیر دادگستری، رئیس سیا و وزیر دفاع پیشنهادی ترامپ باید در جلسات پرسش و پاسخ مجلس سنای کشور به پرسش های نمایندگان پاسخ دهند، مجلس سنا قدرت آن را دارد که این افراد را رد و نامزد پیروز در انتخابات را وادار کند افراد دیگری برای این پست ها معرفی کند.

در میان افرادی که نامه مزبور را امضا کرده اند می توان به نام ژنرال استنلی مک کریستال یا دریادار ویلیام مک ریون که جزو فرماندهان ارشد نظامیان آمریکا در جنگ عراق و افغانستان بوده اند، اشاره کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «180 ژنرال آمریکایی با استفاده از شکنجه مخالفت کردند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..