تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فالگیرهایی از جنس بسته‌های ژنتیکی/ تعداد فرزندانتان را پیش‌بینی کنید

دانشمندان در جدیدترین تحقیقات خود به رابطه‌ای عجیب بین کدهای ژنتیکی و فرزندآوری پی بردند.

محققان دانشگاه آکسفورد با بررسی 12 بخش از توالی ژنتیکی افراد دریافتند که رسیدن زودهنگام به سن بلوغ، تغییر صدا در آقایان و بسیاری عوامل دیگر ژنتیکی که هنوز شناسایی نشده اند در افزایش یا کاهش قدرت باروری در افراد موثر است.

به گفته محققان، عوامل ژنتیکی چنان بر قدرت باروری در افراد موثر است که بر این اساس توضیح داده می شود که چرا برخی از زنان هیچگاه در طول عمر خود شانس فرزندآوری ندارند.

کارشناسان امیدوار هستند از این طریق بتوانند ژن تولید مثل در افراد را شناسایی کنند. آنها برای شناسایی این ژن اطلاعات بیش از 238 هزار زن و مرد دارای فرزند و اطلاعات بیش از 330 هزار زن و مرد فاقد فرزند را مورد مطالعه و بررسی قرار دادند.

با وجود اینکه بسیاری از زوج ها تولد فرزند اول را معمولاً تصادفی عنوان می کنند و اعتقاد دارند از تکنیک های جلوگیری از بارداری به خوبی استفاده نکرده اند اما مطالعات جدید نشان می دهد که عوامل ژنتیکی به شدت بر بالا بودن نرخ باروری و بدنیا آمدن فرزند در آنها موثراست. کما اینکه بسیاری از زوج ها با وجود تمایل بالا به داشتن فرزند دچار مشکلات ناباروری می‌شوند.

کارشناسان اعتقاد دارند پیشینه خانوادگی در زمینه فرزندآوری، تعداد فرزندان در خانواده، وجود مشکلاتی چون ناباروری، بدنیا آمدن فرزندان بیمار، سقط جنین و حتی تولد نوزادان چند قلو همگی در بانک ژنتیک تک تک اعضای خانواده ذخیره شده است و می تواند بر کیفیت و قابلیت باروری آنها به شدت اثر بگذارد.

بر این اساس محققان به زوج هایی که در خانواده آنها سابقه ناباروری وجود دارد توصیه می کنند در صورت تمایل به فرزندآوری از سالهای اول ازدواج برنامه ریزی کنند و فرزندآوری را به سالهای آخر باروری خانم ها موکول نکنند زیرا ممکن است فاکتور های ژنتیکی منفی نرخ ناباروری را در آنها افزایش دهد.

مشاوره ژنتیکی قبل از ازدواج می تواند درباره احتمال باروری و فرزندآوری اطلاعات مفیدی در اختیار افراد قرار دهد.

منبع: Medicaldaily

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فالگیرهایی از جنس بسته‌های ژنتیکی/ تعداد فرزندانتان را پیش‌بینی کنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..