تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جلوگیری از فاسد شدن میوه ها

جلوگیری از فاسد شدن میوه هاجلوگیری از فاسد شدن میوه ها

برای این کار یک درپوش شیشه ای را در پلاستیک بپیچید و کنار نیمه میوه در یخچال قرار دهید. برای جلوگیری از رنگ پریدگی میوه نیز مقداری آبلیمو در ظرفی در کنار میوه قرار دهید.

بعضی وقت ها بنا به دلایلی مانند ارزانی فصلی یا دور بودن مراکز خرید مواد غذایی بیشتر از نیاز خریداری می شود.

این کار ممکن است موجب ماندن بخشی از این مواد در یخچال شود که بعد از چند روز تازگی خود را از دست میدهد مخصوصا در مورد میوه ها.

برای نگهداری میوه هایی که بیش تر از حد نیاز خریداری میشود راه هایی وجود دارد که به بعضی از آن اشاره میکنم.

خیار بسیار حساس است و بعد از چند روز تازگی و طعم خود را از دست میدهد. برای نگهداری خیار آن را از داخل کیسه ی پلاستیکی خارج کنید،شسته و بعد از خشک شدن در یک قابلمه ی در دار بریزید و در یخچال بگذارید.

انگور را برای نگهداری بیشتر نشسته درون کیسه نگهدارید. شستن انگور قبل از گذاشتن در یخچال موجب ترک خوردن دانه های آن می شود.

سبزی خوردن را بشویید و در یک کیسه ی پارچه ای نگهدارید. از آنجا که برگ های سبزی آب زیادی دارد کیسه ی پارچه ای باعث می شود سبزی سیاه و پلاسیده نشود.

موز را در صورتی که نرسیده باشد در روزنامه بپیچید وابتدا دو سه روز خارج از یخچال نگهدارید. این کار باعث شیرین شدن موز میشود. بعد از زرد شدن پوست موز آنرا در یجچال بگذارید.

در صورتی که با وجود همه ی مراقبتها باز هم میوه ها مانده و بد شکل شدند، و کسی حاضر به خوردن آن نشد، (قبل از پوسیدگی) میتوانید با پختن آنها هم باعث تنوع در تغذیه ی افراد خانواده شوید هم از اسراف اجتناب نمایید.

با افزودن کمی شکر و آب به سیب، گلابی، آلو یا هلو و پختن انها میتوانید کمپوت درست کنید.

موزهایی که پوستشان سیاه شده اند ولی هنوز سالم هستند، برای درست کردن پوره ی موز، شیر موز، و کیک مناسب هستند.

انگورهای مانده را میتوان سرکه کرد. برای این کار آنها را چند هفته در ظرفی در دار بریزید به صورتی که اصلا هوا نخورد و بعد صاف کنید.
و بهترین راه برای تازه ماندن میوه ها و جلو گیری از خراب شدنشان خرید به اندازه ی نیاز است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جلوگیری از فاسد شدن میوه ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..