تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ترور یک دانشمند هسته ای در تهران / ترور و شهادت ۳۰ ایرانی توسط تروریستها در ۲۱ دی

ساعت: 13:30 منتشر شده در مورخ: 1395/10/21 شناسه خبر: 1003106

بیست و یک دی، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۰ ایرانی در بین سالهای ۵۸ تا ۹۰ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، بیست و یکم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۰ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۹۰ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی این شهدا به شرح زیر است:

سبز علی غلامی ۲۱ خرداد ماه ۱۳۳۹ در استان فارس متولد شد و ۲۱ دی ماه ۱۳۵۸ در حالی که راننده بود در جاده زاهدان توسط اشرار ترور شد و به شهادت رسید.

اسماعیل عسگری ۲ مهر ماه ۱۳۳۸ در استان گیلان متولد شد و ۲۱ دی ماه ۱۳۵۹ در حالی که سرباز وظیفه بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نیر پور علی ۲ شهریور ماه ۱۳۵۹ توسط اشرار مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

علی ولی پور گودرزی ۱۰ شهریور ۱۳۳۷ در استان تهران متولد شد و ۲۱ دی ماه ۱۳۶۰ در خیابان عباس آباد تهران توسط گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید. وی پاسدار انقلاب بود.

قدرت علیدادی ۵ فروردین ماه ۱۳۳۹ در استان لرستان متولد شد و ۲۱ دی ماه ۱۳۶۰ در خرم آباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

فرامرز قدیری ۲ تیر ماه ۱۳۶۱ در استان قزوین متولد شد و ۲۱ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در سرو ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جعفرعلی ملک پورحسنکیاده ۸ اردیبهشت ماه ۱۳۳۹ در استان مازندران متولد شد و ۲۱ دی ماه ۱۳۶۱ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرضا برازنده ۲۲ خرداد ماه ۱۳۱۵ در استان سیستان و بلوچستان متولد شد و ۲۱ دی ماه ۱۳۶۱ در سنندج توسط گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

علیداد دارابی ۱ فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان ایلام متولد شد و ۲۱ دی ماه ۱۳۶۱ در دیواندره در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

برجعلی فتحی کهجق ۲ مرداد ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۱ دی ماه ۱۳۶۲ در بانه در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه  به شهادت رسید.

ابراهیم قادری ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۳۴۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۱ دی ماه ۱۳۶۲ در  حالی که نیروی پیشمرگ کرد بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نادر کاویانی ۹ بهمن ۱۳۳۱ در استان فارس متولد شد و ۲۱ دی ماه ۱۳۶۲ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرضا مهری ۲۵ مهر ماه ۱۳۴۶ در استان اصفهان متولد شد و ۲۱ دی ماه ۱۳۶۲ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی حسرتی جهزدانی ۱ فروردین ماه ۱۳۴۶ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۱ دی ماه ۱۳۶۲ توسط گروهک تروریستی منافقین در اشنویه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عزیز عظیم زاده ۸ فروردین ماه ۱۳۴۷ در استان آذربایجان شرقی متولد شد  و ۲۱ دی ماه ۱۳۶۲ در اشنویه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلام رضا بشنام ۳ بهمن ماه ۱۳۴۶ در استان خراسان متولد شد و ۲۱ دی ماه ۱۳۶۲ در کامیاران توسط گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

محمدرضا حسین آبادی ۱ آبان ماه ۱۳۴۷ در استان خراسان متولد شد و ۲۱ دی ماه ۱۳۶۳ در دیواندره در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد دشتی ۵ مرداد ماه ۱۳۴۴ در استان اردبیل متولد شد و ۲۱ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار انقلاب بود در اشنویه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

کریم رسولی زلیلانی ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۳۲۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۱ دی ماه ۱۳۶۳ در روستای سکانی اشنویه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی سبزعلی نژاد ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۳۴۳ در استان اردبیل متولد شد و ۲۱ دی ماه ۱۳۶۳ در اشنویه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرضا حسین آبادی ۱ آبان ماه ۱۳۴۷ متولد شد و ۱ آبان ماه ۱۳۶۳ توسط گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

علی گروهی ۵ مرداد ماه ۱۳۴۳ متولد شد و ۲۱ دی ماه ۱۳۷۲ در کهنوج توسط اشرار مسلح به شهادت رسید.

محمدرضا جعفری ۱  تیر ماه  ۱۳۵۳ در استان کرمانشاه متولد شد و ۲۱ دی ماه ۱۳۷۲ در حالی که پاسدار انقلاب بود توسط گروهک تروریستی منافقین در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد جلیلیان ۱ مهر ماه ۱۳۲۰ متولد شد و ۲۱ دی ماه ۱۳۷۲ توسط توسط گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

جواد قندی صفا ۴ مرداد ماه ۱۳۵۳ در استان همدان متولد شد و ۲۱ دی ماه ۱۳۷۲ در حالی که پاسدار بود در شمولان سنندچ در یک حمله مسلحانه توسط گروهک دموکرات ترور شد و به شهادت رسید.

علی حیدر جلیلیان ۷ آذر ماه ۱۳۵۱ در استان ایلام متولد شد و ۲۱ دی ماه ۱۳۷۲ در حالی که پاسدار وظیفه بود در سردشت توسط گروهک کوموله ترور شد و به شهادت رسید.

نورک بازگیر ۱۲ دی ماه ۱۳۳۴ در استان کرمان متولد شد و ۲۱ دی ماه ۱۳۷۳ در کهنوج توسط اشرار مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

شیرمحمد پرورش ۷ بهمن ماه ۱۳۲۷ متولد شد و ۲۱دی ماه ۱۳۷۳ در کهنوج توسط اشرار مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

یزدان کریمی ۲۱ دی ماه ۱۳۷۸ توسط اشرار مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

مصطفی احمدی روشن در ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۸ در روستای سنگستان استان همدان متولد شد. وی از دانشمندان هسته ای کشور بود و در ۲۱ دی ۱۳۹۰ پس از خروج از منزل در ساعت ۸:۳۰ صبح توسط یک موتورسیکلت سوار با چسباندن یک بمب مغناطیسی در خیابان گل نبی تهران، میدان کتابی ترور شد و به شهادت رسید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ترور یک دانشمند هسته ای در تهران / ترور و شهادت ۳۰ ایرانی توسط تروریستها در ۲۱ دی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..