تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هجمه به قوه قضاییه از جنس حمله به ارکان نظام در دوران اصلاحات است/ دستگاه قضا باید در رابطه باعملکرد خود روشنگری نماید.

ساعت: 13:15 منتشر شده در مورخ: 1395/10/21 شناسه خبر: 1003045

حمله به قوه قضاییه را در راستای حمله به سپاه، نیروی انتظامی، در دوران اصلاحات است و کسانی که امروز به قوه قضاییه هجمه وارد می کنند هدفشان این است که این قوه در تصمیمات خود محکم نباشد و می خواهند صلابت و اقتدار آن را در بین مردم از بین ببرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نادری رییس بسیج اساتید پیام نور گرگان در گفتگو با خبرنگار « دانشجو سلام » در مورد هجمه های اخیر به قوه قضاییه و اختلاف به وجود آمده بین قوا  گفت: به نظر بنده اینکه  اختلاف  قوا  بین  مردم کشیده شود ، کار درستی نمی باشد  و این مسئله  به  ضرر  نظام  و  مردم می باشد، چرا  که با این گونه رفتارها  فقط  از فضای عقلانیت دور  می شویم  و  احساسات  بر عقلانیت  غلبه خواهد کرد .

رییس بسیج اساتید پیام نور گرگان،  یکی  از  ضعفهای  قوه  قضاییه  را  در  اطلاع  رسانی  ضعیف عملکرد خود دانست  و  در این  رابطه  گفت:  این  وظیفه رسانه ها است که در بین مردم  روشنگری  کنند  چرا  که  اگر در جامعه  فضای ملتهب  ایجاد  شود  و  در گیری  به  وجود  آید  آن  وقت  باید 4 سال دیگر  نیز شاهد  یکسری  از  مشکلات و  التهابات در  کشور  باشیم.

نادری گفت:  کسانی به دنبال کشیده شدن اختلافات  به صحن جامعه هستند که می خواهند با  موج سواری، سرپوشی بر مشکلات و عدم توانایی های  خود  بگذارند  تا  از این طریق  آرا  و  نظرات مردم  را به  خود جلب نمایند.

وی،  حمله به قوه  قضاییه  را  در  راستای  حمله به سپاه، نیروی انتظامی، در دوران اصلاحات ارزیابی کرد  و  گفت:  کسانی  که امروز  به  قوه  قضاییه  هجمه  وارد  می کنند هدفشان این است که  این قوه در تصمیمات خود محکم نباشد  و می خواهند صلابت و اقتدار  آن  را  در بین مردم  از بین ببرند.

این استاد دانشگاه،  پیرامون   شایعاتی که  در باره  قوه  قضاییه مطرح می شود  اظهار داشت: بعضا  این شایعات  بدون  اینکه دارای  سند  مستدل و  متقنی  باشد مطرح  می شود که  به نظر  می رسد  با  این  تهمتها می خواهند برای  برنامه هایی که در آینده  پیش بینی کرده اند از این قوه  امتیازاتی  بگیرند و  انتظار  چشم پوشی این قوه از  آن تخلفات  را  داشته باشند.

نادری گفت: قوه  قضاییه  باید برای خنثی کردن  نقشه های  دشمنان  با  شفافیت  و  با  ارتباط گیری بیشتر  با  مردم  روشنگری  نماید، چرا که  اگر  مشکلات  را برای  مردم   واکاوی  کنند و  بر  اساس  مستندات  و  عقلانیت  جلو  بروند  مردم  نیز  قانع  خواهند  شد.

وی افزود: متاسفانه  این  روشنگریها در قوه قضاییه کم  است  و  غالبا در زمانی  که  اتهاماتی  به آن دستگاه  وارد  می شود،  در مقام دفاع از خود برمی آید که  به  نظر می رسد  این  رویه  باید اصلاح  شود  و باید قبل از آنکه دیگران  بخواهند  اتهامی  را  متوجه  سازند  وارد  عمل  شد.

وی گفت: البته  یکی  از این دلایل را می توان به علت وجود مشکلات  و خلاء های  قانونی دانست  و  تا زمانی که دستگاه  قضا  نام مجرمان را به طور اختصاری آورد  نمی توان  امید  داشت  با  فساد  مبارزه جدی  صورت  گیرد.

رییس بسیج اساتید پیام نور گرگان تصریح کرد:  اگر در  این زمینه  قوانین اصلاح  گردد و  موانع  از سر  راه  قوه قضاییه  برداشته  شود  بسیاری  از مشکلات حل  خواهد  شد.

وی گفت:  قوه قضاییه بایستی  قاطعانه  با مساله  فساد در هر  طیف و  جناحی  که  وجود دارد  برخورد  نماید  و می بایست  با  یک  رویه  ثابت به  مبارزه با جرائم  بپردازد  و  در این صورت  است که  طیف ها  و جریانات سیاسی،  دیگر  نمی توانند  به  قوه قضاییه  برچسب های  جناحی  بزنند  و  این قاطعیت  در  برخورد  می تواند  باعث افزایش  اعتماد  عمومی مردم  نیز شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هجمه به قوه قضاییه از جنس حمله به ارکان نظام در دوران اصلاحات است/ دستگاه قضا باید در رابطه باعملکرد خود روشنگری نماید.»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..