تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش کیفیت آموزش عالی با ورود به عرصه های بین المللی ارتباط مستقیم دارد

رییس دانشگاه خواجه نصیر گفت: افزایش کیفیت آموزش عالی با ورود به عرصه های بین المللی امکان پذیر است.

افزایش کیفیت آموزش عالی با ورود به عرصه های بین المللی ارتباط مستقیم داردعلی خاکی صدیق رییس دانشگاه خواجه نصیر در گفت وگو باخبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت:طي سالهاي گذشته نوعي بي برنامگي در كفيت آموزش عالي داشتيم و همين امر موجب شد تا شاهد تعطيلي ديپلماسي علمي در كشور باشيم.

وی ادامه داد: افزايش بي رويه مراكز آموزش عالي، تقسيم تقريبا مساوي بودجه در ميان تمامي دانشگاهها، نگاه يكسان در سياست هاي كلان آموزش عالي و نداشتن زير ساخت مناسب موجب شده تا دانشگاهها نتوانند به صورت كامل به عرصه بين المللي وارد شوند.

رییس دانشگاه خواجه نصیر بیان کرد: ورود به عرصه بين المللي بسيار مهم است چرا كه موجب افزايش كفيت آموزش عالي در كشور می شود.

خاکی صدیق تصریح کرد: : جذب سرمايه، جلوگيري از خروج نخبگان، بالابردن ضريب نفوذ نظام اسلامي در جهان، ورود جدي به عرصه پژوهش هاي علمي و مرجعيت علمي در جهان از دستاوردهاي ورود دانشگاهها به عرصه هاي بين المللي است.

وی گفت: در دو دهه گذشته بسياري از كشورهاي دنيا به گونه اي برنامه ريزي كرده اند تا دانشگاههاي آنها در ترازهاي بين المللي قرار گيرند.

ریيس دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي یادآورشد: به طور مثال كشورهايي مانند چين، كره جنوبي، ژاپن و روسيه طي سالهاي گذشته برنامه ريزي هاي مختلف براي قرار گرفتن در ترازهاي بين المللي را انجام دادند چرا كه اين كشورها نتايج بين المللي سازي آموزش عالي را جدي گرفته اند.

خاکی صدیق یادآورشد: کیفیت در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور امری پسندیده و بسیار مطلوب است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از آن حمایت می کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش کیفیت آموزش عالی با ورود به عرصه های بین المللی ارتباط مستقیم دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..