تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امارات کتاب‌های درسی که نام «خلیج فارس» داشتند را جمع‌آوری کرد

امارات کتاب‌های درسی که نام «خلیج فارس» داشتند را جمع‌آوری کرد

وزارت آموزش و پرورش امارات متحده ادعا کرد پس از دریافت شکایت‌هایی درباره استفاده از نام «خلیح فارس» در کتاب‌های درسی، اقدام به جمع‌آوری این کتاب‌ها کرده است.

این وزارتخانه اعلام کرده است که انتشار کتاب‎های جدید کلاس چهارم که حاوی نقشه‌ای با نام خلیج فارس است به طور آزمایشی اجرا شده و آنچه را که یک اشتباه خوانده، رفع خواهد شد.

برخی کشورهای عربی طی سال‌های اخیر تلاش می‌کنند که از استفاده از نام خلیج فارس خودداری کنند. در ماه سپتامبر ۲۰۱۵ عمان ایر شرکت هواپیمایی عمان، استفاده از نام خلیج فارس در نقشه‌های هوایی یکی از پروازهای خود را ناشی از «ترجمه غیردقیق» دانست و گفت که این نقشه از دسترس خارج شده است.

خطوط هوایی عمان ادعا کرد که در واکنش به اعتراض‌ کاربران شبکه‌های اجتماعی در کشورهای عربی دست به این اقدام زده است.

بر اساس این گزارش، ایران در سال ۲۰۱۰ اعلام کرد در صورتی که خطوط شرکت‎های هواپیمایی به غیر از خلیج فارس از نام دیگری در نقشه‎های هوایی خود استفاده کنند، به آنها اجازه ورود به حریم هوایی‌اش را نخواهد داد.

47234




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امارات کتاب‌های درسی که نام «خلیج فارس» داشتند را جمع‌آوری کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..