تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




یکی از اقدامات اصلی سپاه، «محرومیت زدایی» است

فرمانده کل سپاه گفت: یکی از اقدامات اصلی سپاه پاسداران فعالیت در زمینه‌های محرومیت‌زدایی و سازندگی است و سپاه همواره در میدان‌های نیاز انقلاب اسلامی حضور داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر،  سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه صبح امروز (دوشنبه) در آیین افتتاح پروژه ساماندهی قلعه سیمون اسلامشهر و واگذاری ۴۹ واحد مسکونی به ساکنین  این روستای محروم، با تسلیت به مناسبت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به تأکید جمهوری اسلامی ایران بر محرومیت‌زدایی و توجه به مستضعفین گفت: رسیدگی به محرومین و مستضعفین و توجه به آنها کار اصلی انقلاب اسلامی است، چرا که هدف اصلی انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه ایجاد عدالت اجتماعی است.

وی با ابراز تأسف از وجود مناطق محروم در ۳۸ سال پس از انقلاب اسلامی، ‌افزود:‌ گرچه جمهوری اسلامی طی سال‌های پس از استقرار خود درگیر جنگ و تحریم و مشکلاتی دیگر بود، اما در موضوع رسیدگی به محرومین آنطور که باید عمل نکرده است.

فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه رسیدگی به محرومین وظیفه همگان است به وضعیت روستانشینان قلعه سیمون در سال‌های پس از سیل گلستان و تخریب این روستا اشاره کرد و گفت:‌ من از طرف همه دولت‌های بعد از جنگ از مردم روستای قلعه سیمون که پس از سیل گلستان زندگی ناخوشایندی را تحمل کردند و کسی زودتر به آنها فکر نکرد و مشکلاتشان را برطرف ننمود عذرخواهی می‌کنم.

سرلشکر جعفری در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه هدف خدا از آفرینش انسان و حیات زندگی و مرگ این است که بداند چه کسی عمل صالح انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: مهمترین و اولویت‌ دارترین عمل صلاح خدمت به مردم و دستگیری از مستضعفین است.

وی با اشاره به اقدامات سپاه در حوزه محرومیت‌زدایی، اظهار کرد: از ابتدای انقلاب حرکاتی توسط جهاد سازندگی انجام شد، اما در سال‌های پس از جنگ همزمان با سازندگی در عرصه‌های مختلف کشور با انحلال مجموعه جهاد سازندگی و به فراموشی سپردن کمک به محرومین مواجه بودیم. اما در سال‌های گذشته سپاه پاسداران بنا بر تأکیدات رهبری انقلاب حرکت خود در عرصه‌های سازندگی و محرومیت‌زدایی را آغاز کرد.

فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه یکی از اقدامات اصلی سپاه پاسداران فعالیت در زمینه‌های محرومیت‌زدایی و سازندگی است، گفت: سپاه همواره در میدان‌های نیاز انقلاب اسلامی حضور داشته است و در مسائلی که خلاء وجود دارد ورود کرده و به دستگاه‌های مربوطه کمک می‌کند. سپاه در دوران جنگ زمانی که نیاز بود، به کمک نیروهای نظامی رفت و پس از جنگ نیز در حوزه‌های فرهنگی و محرومیت‌زدایی اقدامات خود را از سر گرفت.

سرلشکر جعفری در بخش‌ دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بیشترین فراوانی مناطق محروم در حاشیه تهران است، خاطرنشان کرد: با توجه به فراوانی مناطق محروم در حاشیه تهران فرصتی برای مسئولان استان تهران فراهم شده که در محرومیت‌زدایی از این مناطق حاشیه‌ای از یکدیگر سبقت بگیرند.

وی گفت: مشکل و نیاز مناطق محروم صرفاً مربوط به مسائل زیرساختی و تأمین مسکن نمی‌شود، بلکه لازم است پس از تأمین سلامتی مردم این مناطق، اشتغالزایی نیز در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

سرلشکر جعفری در پایان با بیان اینکه امیدواریم با توسعه محرومیت‌زدایی و سازندگی، شاهد حرکت سریعی در رفع بی‌عدالتی اجتماعی در سطح کشور باشیم، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله قلعه سیمون به الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت و آبادانی تبدیل شود.

گفتنی است این پروژه به مساحت ۵ هزار متر مربع در قالب ۱۷ بلوک دو طبقه و ۵ بلوک سه طبقه ساخته شده  است و ساکنین آن از محرومان و سیل زدگان سال ۱۳۷۱ استان گلستان هستند که در آن زمان مجبور به ترک خانه و کاشانه خود و سکونت در روستای قلعه سیمون شدند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «یکی از اقدامات اصلی سپاه، «محرومیت زدایی» است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..