تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وقتی کارت قرمزهای مایک دین لغو می‌شوند!

کد خبر: ۴۵۸۵۵۳

۳۴۰  بازدید

داوری‌ها را مورد نقد و بازبینی قرار دهیم و کاری کنیم داورها بیشتر از همیشه در کارشان دقت کنند.

خبرگزاری میزان: خبر آنقدر شیرین است و آنقدر خواندنی که باید از آن پرینت بگیریم و سردر تمام اتاق‌های فدراسیون فوتبال بچسبانیمش! به تمام باشگاه‌ها فکسش کنیم و کاری کنیم تمام مدیران باشگاه‌ها و مسوولان فوتبال ایران بخوانندش!

خبر این است. مایک دین داور جنجالی فوتبال انگلیس در قضاوت‌های اخیرش چند کارت قرمز بحث برانگیز داده که توجه اتحادیه فوتبال را جلب کرده. آنها با بازبینی فیلم مسابقات تصمیم گرفته‌اند تا 5 عدد از 6 کارت قرمزی که توسط او به بازیکنان مختلف داده را لغو شده اعلام کنند و محرومیتش‌هایش را به حساب نیاورند!

درس‌هایی که مسئولان فوتبال ایران باید از این تصمیم شجاعانه بگیرند را می‌نویسیم به امید اینکه در فوتبال ایران هم شاهد چنین تصمیات درستی باشیم.

وقتی کارت قرمزهای مایک دین لغو می‌شوند! 

1. نظارت و ارزیابی

مهمترین اتفاقی که در فوتبال ایران رخ نمی‌دهد همین بحث نظارت است. همیشه خیلی دیر وارد بازی می‌شویم و اجازه می‌دهیم تا دیوار تا ثریا کج برود. وقتی داوری اشتباهی را مرتکب می‌شود باید اشتباهش را تصحیح کرد. وقت مدیر باشگاهی مدام اشتباه می‌کند باید تغییرش داد یا روی کارش اثر گذاشت. وقتی فوتبال ایران پر است از آدم‌هایی که فوتبالی نیستند و فرق کار خوب با کار بد را نمی دانند و طبیعتا نمی‌توانند ارزیاب خوبی باشند، نه نظارت درستی خواهیم داشت و نه ارزیابی دقیقی.

2. تصمیم گیری شجاعانه

مایک دین تصمیمات غلطی گرفته. در ایران معمولا چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ نیم فصل صبر می‌کنند و بعد طرف را از داوری در لیگ برتر به داوری در لیگ دسته اول منتقل می‌نمایند! یعنی از جایی که اشتباهتش دیده می‌شد به جایی می‌فرستند که اشتباهاتش دیگر دیده نشود. ضرر و زیانی جبران نمی‌شود. دستکم این کاری که اتحادیه فوتبال انجام داده باعث می‌شود تا 5 بازیکن احقاق حق شوند یعنی محرومیت بیهوده‌ای را تحمل نکنند. در ایران از این خبرها هست؟

3. اعلام رسمی

اعلام رسمی خبر نشان می‌دهد در فوتبال انگلیس با کسی تعارف ندارند. مدیران ارشد فوتبال ما  خودشان دو دستی روی تخلف معروف‌ترین بازیکنان و مربیان سرپوش می‌گذارند اما اتحادیه فوتبال انگلیس با اعلام چنین تصمیمی داور پر اشتباه خود را به بدترین شکل ممکن در انتظار عمومی مورد نقد قرار می‌دهد. وقتی پنج ششم تصمیمات یک داور غلط است با چه رویی می‌خواهد به داوری‌اش ادامه دهد؟

اینها اندکی است از یک دریا. تصمیمی که اتحادیه فوتبال گرفته را باید در ایران سرمشق باشد. داوری‌ها را مورد نقد و بازبینی قرار دهیم و کاری کنیم داورها بیشتر از همیشه در کارشان دقت کنند. داوری‌ها در ایران بیش از حد مورد هجمه قرار گرفته و اگر چند بار این حرکت صورت بگیرد آنوقت است که اعتماد افکار عمومی به نظارت بر کار داوران بازگردد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وقتی کارت قرمزهای مایک دین لغو می‌شوند!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..