تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انواع سطل زباله خانگی در آشپزخانه

کد خبر: ۴۵۸۰۰۵

۱۸۲  بازدید

بدون شک زباله ها تصویر نا زیبایی دارند و اغلب فضای زیادی را در آشپزخانه به خود اختصاص می دهند. اما تولید نکردن زباله در آشپرخانه اجتناب ناپذیر است. ایده های ما را دنبال کنید تا بتوانید این وسایل ناخوشایند ضروری یعنی زباله در فضای آشپزخانه را در سطل زباله خانگی با ظاهری مناسب تر قرار دهید.

وب‌سایت چیدانه: بدون شک زباله ها تصویر نا زیبایی دارند و اغلب فضای زیادی را در آشپزخانه به خود اختصاص می دهند. اما تولید نکردن زباله در آشپرخانه اجتناب ناپذیر است. ایده های ما را دنبال کنید تا بتوانید این وسایل ناخوشایند ضروری یعنی زباله در فضای آشپزخانه را در سطل زباله خانگی با ظاهری مناسب تر قرار دهید.
۱- یک کشوی مخصوص سطل زباله انتخاب کنید.

شاید بتوان گفت که آشپزخانه مهمترین فضا در خانه به حساب می آید که بیشترین دور ریختنی را تولید می کند؛ بنابراین سطل زباله باید بزرگ باشد و برای زباله و دور ریزهای گوناگون طبقه بندی شوند. اگر فضای مناسبی دارید می توانید یک کابینت را به همین موضوع اختصاص داده و سطل زباله خانگی را درون آن پنهان کنید. این کار باعث می شود سطح زمین خلوت و تمیزتر مانده و سطل زباله آشپزخانه از دید دور باشند. در ظاهر بسیاری از آشپزخانه ها این امکان وجود دارد که با تقسیم بندی سطل های زباله آنها را از نظر دور ریزهای گوناگون تفکیک کرد تا برای بازیافت مجدد راحت تر باشند.

 انواع سطل زباله خانگی، به جنگ آلودگی آشپزخانه بروید!
۲- قفسه توکار بسازید.

سعی کنید با ساختن قفسه های مناسب از تمامی فضاهای خالی کابینت استفاده کنید. شلف توکار و قفسه را می توانید در کنار سطل زباله درون کشو نصب کنید و وسایل کوچکتر از قبیل لوازم شستشو و اسپری های تمیز کننده و... را روی شلف قرار دهید.

 انواع سطل زباله خانگی، به جنگ آلودگی آشپزخانه بروید!
۳- از کمد و فضای موجود دوباره استفاده کنید.

اگر شما به یک فضای ترکیبی مناسب تر برای نگهداری لوازم تان احتیاج دارید و در عین حال نمی توانید تغییرات جدیدی در آشپزخانه خود اعمال کنید، این را در نظر داشته باشید که چگونه می توان از یک کمد و قفسه موجود بهره بیشتری برد؟ قفسه هایی که روی درب کمد نصب شده اند، به راحتی و به گونه ای که در عکس مشاهده می کنید قابل استفاده هستند. در نظر داشته باشید که می توانید از سطل زباله کاغذی یا پلاستیکی نیز برای تقسیم بندی این قسمت ها استفاده کنید. این کار هم بسیار ساده است و هم مقرون به صرفه و در عین حال برای تقسیم بندی فضاهای اتلاف شده بسیار مناسب است. در این حالت برای تفکیک زباله های کاغذی و پلاستیکی که آلودگی ندارند، می توان از این سطل زباله استفاده کرد.

 انواع سطل زباله خانگی، به جنگ آلودگی آشپزخانه بروید!


شما نه تنها در آشپزخانه یا آبدارخانه می توانید این کار را انجام دهید بلکه در اتاق خواب و کمد های اتاق تان نیز قادر هستید این کار را انجام دهید و البته دیگر زباله های کاغذی را در این محفظه ها قرار ندهید. کاغذ و برگه های مختلف کاری خود را به صورت طبقه بندی شده و مرتب در این محفظه ها قرار دهید.


۴- کمدی طراحی کنید که از بالا باز شود.

جایگزین مناسب درب هایی که به سمت بیرون کشیده می شوند، درب هایی هستند که از بالا باز می شوند؛ تقریبا چیزی شبیه به درب ماشین ظرف شویی. این موضوع راهکار بسیار مناسبی برای آشپزخانه هایی است که فضای محدودی دارند. این کار حتی فضای استفاده شده در پهنای قفسه را هم افزایش خواهد داد.

 انواع سطل زباله خانگی، به جنگ آلودگی آشپزخانه بروید!
۵- یک قسمت برای دفع زباله نصب کنید.

این سیستم های کوچک هوشمند به راحتی غذاهای هدر رفته را به قسمت های کوچکتر تقسیم می کنند تا به سادگی شسته شوند. این کار علاوه بر اینکه با محیط زیست سازگاری دارد از ترکیب زباله هایی که درون سطل زباله خانگی ایجاد می شوند هم جلوگیری می کند. همچنین با توجه به شکل مفید و کارآمد خود خصوصا در آشپزخانه های کوچک کاربرد خوبی دارند.

 انواع سطل زباله خانگی، به جنگ آلودگی آشپزخانه بروید!
۶- دور ریز غذا را درون سطل بریزید.

راه دیگری که از هدر رفتن غذا، شلوغی و به هم ریختگی سطح جزیره آشپزخانه جلوگیری می کند، پنهان کردن دور ریزهای غذایی زیر سطح و یا کابینتی است که روی آن کار می کنید. در این تصویر حفره ای روی جزیره آشپزخانه تعبیه شده تا مواد دور ریختنی درون آن انداخته شود. شما می توانید دور ریز و زباله ها را به راحتی به داخل سطل زباله توکار هدایت کرده و در آن را هم ببندید.

 انواع سطل زباله خانگی، به جنگ آلودگی آشپزخانه بروید!
۷- محل مناسبی برای سطل زباله آشپزخانه در نظر بگیرید.

زمانی که می خواهید فضای مناسبی برای قرار دادن سطل زباله خانگی انتخاب کنید حتما طرح کلی دکوراسیون آشپزخانه خود را در نظر داشته باشید. برای مثال قرار دادن سطل زباله مخصوص دور ریز و زباله های غذایی، در کنار میز کار آشپزخانه و یا سینک بهترین گزینه به حساب می آید.

 انواع سطل زباله خانگی، به جنگ آلودگی آشپزخانه بروید!
۸- فضایی برای آماده کردن غذا بسازید.

اگر می خواهید یک قدم بیشتر پیش بروید چرا چنین جایگاهی به عنوان آشپز برای خود نداشته باشید؟ فضایی برای قرار دادن چاقوها، تخته کار، سطل زباله مخصوص دور ریزهای غذایی و... دسترسی راحت تری خواهند داشت. خیلی خوب است که بتوانید این فضا را برای ذخیره کردن چاقوها در یک منحنی چوبی طراحی کنید. چرا که خرد کردن سبزیجات احتیاج به فضایی بسیار مجلل نخواهد داشت!

 انواع سطل زباله خانگی، به جنگ آلودگی آشپزخانه بروید!
۹- کمی سفارشی و ویژه عمل کنید.

اگر در دکوراسیون آشپزخانه خود کابینت مینیمال دارید، داشتن یک سطل زباله مستقل در کنار آن گزینه بسیار خوبی به حساب می آید تا محل نگهداری وسایل افزایش یابد. گزینه های زیبا و مناسب متفاوتی موجود هستند که با تنوع در رنگ و اندازه در مقابل شما قرار می گیرند. بنابراین یکی از گزینه های موجود را انتخاب و در آشپزخانه خود از آن استفاده کنید.

با در نظر داشتن دکوراسیون آشپزخانه، سطل زباله خانگی را در محلی قرار دهید که به شما اطمینان خاطر دهد جلوی راه را نمی گیرد. اگرفضای کافی هم دارید، چند سطل زباله تهیه کنید تا بتوانید دور ریز غذا یا همان زباله تر را از مواد بازیافتی و زباله خشک تفکیک نمایید. قرار دادن برچسب بر روی این سطل زباله و یا هماهنگ کردن رنگ های آنها می تواند برای جداسازی و تفکیک زباله ها بسیار تاثیر گذار باشد.

 انواع سطل زباله خانگی، به جنگ آلودگی آشپزخانه بروید!
۱۰- به دنبال کاری متفاوت باشید.

بازیافت کار هیجان انگیزی به حساب نمی آید اما سطل های زباله مخصوص هرگز برای شما کسل کننده نخواهند بود. کمی خلاقانه عمل کنید و با سطل زباله آشپزخانه که دارید سلیقه به خرج دهید تا نتیجه متفاوت به دست آورید. کیسه های کاغذی که در تصویر می بینید، بسیار زیبا و جالب بوده و برچسب های نئونی روی آنها دست ساز و جذاب هستند. می توانید با تبدیل کردن این سطل های زباله به اکسسوری های دکوری، فضایی بسیار زیبا، جذاب و خاص تر به آشپزخانه خود هدیه دهید.

انواع سطل زباله خانگی، به جنگ آلودگی آشپزخانه بروید! 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انواع سطل زباله خانگی در آشپزخانه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..