تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیام تسلیت شخصیت‌ های بین‌المللی

به گزارش بی‌باک، عصر روز گذشته (یکشنبه) علی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو مجمع خبرگان رهبری در سن 82 سالگی و بر اثر ایست قلبی در بیمارستان شهدای تجریش درگذشت.

هاشمی جزو شناخته شده ترین چهره‌های انقلاب اسلامی در عرصه سیاست خارجی بود لذا شخصیت‌های بین‌المللی در پیام‌هایی این واقع را تسلیت گفتند.

****

* عبدالله گل رئیس‌جمهور سابق ترکیه جزو اولین افرادی بود که با انتشار پیامی در فضای مجازی به خبر درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی واکنش نشان داد و آن را تسلیت گفت.

* "نارندرا مودی" نخست وزیر هند نیز طی پیامی در توئیتر اعلام کرد که از طرف یک میلیارد و 250 میلیون نفر از هموطنانم عمیق‌ترین تسلیت‌ها را برای درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به ملت ایران ابراز می‌کنم.

* «فؤاد معصوم» رئیس‌جمهور عراق نیز در پیامی به حسن روحانی، درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت. وی در این پیام از مواضع آیت‌الله هاشمی در حمایت از دولت و ملت عراق تقدیر کرد.

 

* «گری لوئیس» نماینده سازمان ملل در ایران نیز شب گذشته با انتشار پیامی در فضای مجازی درگذشت هاشمی را تسلیت گفت. وی در این پیام از طرف تمام کارمندان سازمان ملل متحد درگذشت رئیس‌جمهور سابق ایران را تسلیت گفت.

* عبدالله عبدالله ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان نیز به مناسبت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص  مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران پیامی منتشر کرد.

در این پیام آمده است:

با کمال تأسف اطلاع یافتیم که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از پیشگامان انقلاب اسلامی ایران  و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی داعی حق را لبیک گفته است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی علاوه بر نقش و جایگاهی که در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی ایران و مدیریت تحولات سیاسی و اجتماعی نوین ایران داشت، از لحاظ علمی و فکری نیز یکی از چهره‌های شاخص و تأثیرگذار در جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رفت.

* «عمار حکیم» رئیس ائتلاف ملی عراق نیز شامگاه یکشنبه در پیامی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به دولت، ملت و رهبر معظم انقلاب تسلیت گفت.

* «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه نیز با انتشار توئیتی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

* نوری المالکی دبیر کل «حزب دعوت اسلامی» و نخست‌وزیر سابق عراق نیز در پیامی درگذشت آیت‌الله رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر عظیم‌الشأن جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.

* ناصر ابوشریف رئیس دفتر جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران نیز به مناسبت درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیانیه‌ای را به شرح ذیل صادر کرد:

خبر درگذشت آیت‌الله  علی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از یاران دیرین حضرت امام خمینی (ره) واز ارکان مبارزات انقلاب اسلامی طی چند دهه گذشته ضایعه‌ای عظیم وجبران‌ناپذیر برای عاشقان انقلاب اسلامی در سرتاسر جهان  به ویژه  مبارزان فلسطین محسوب می‌شود.

* محمد محقق معاون دوم رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان با انتشار پیامی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

* شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر نیز با ارسال پیامی به حسن روحانی رئیس جمهور ایران درگذشت حضرت آیت الله هاشمی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

* همچنین یک مقام وزارت خارجه آمریکا نیز درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفته و وی را شخصیتی برجسته در تاریخ جمهوری اسلامی ایران توصیف کرده است.

* حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه و خالد بن احمد وزیر خارجه بحرین نیز با ارسال تلگراف و در پیامی، درگذشت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی را به حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان تسلیت گفتند.

* شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان دیگر شخصیت سیاسی خارجی بود که درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان تسلیت گفت.

* سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در پیامی با اشاره به جایگاه آیت الله هاشمی و سابقه مبارزاتی ایشان، تاکید کرد: مرد بزرگی از بزرگان امت اسلامی را از دست دادیم. ایشان طی 34 سال گذشته برای مقاومت یک حامی، ناظر و پشتیبان بزرگ بود. آیت الله هاشمی رفسنجانی پدری عطوف، مهربان و همچنین مدافعی سخت در تمامی مراحل و شرایط سخت بود.

* شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح دیگر شخصیت سیاسی بود که با ارسال تلگراف تسلیتی به حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان، درگذشت آیت‌الله هاشمی را به وی تسلیت گفت.

* خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در ایران، ضمن تسلیت در گذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و از یاران دیرین امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و حضرت آیت الله خامنه ای رهبر فرزانه انقلاب ایران، یادداشتی در این باره نوشته است.

* نواز شریف نخست وزیر پاکستان نیز در پیامی از درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس‌جمهور پیشین ایران، اظهار تأسف عمیق کرد.

وی اظهار داشت که هاشمی رفسنجانی نه تنها یک چهره تأثیرگذار در ایران بلکه نماد تلاش‌ها برای صلح آشتی‌جویانه در سطح منطقه‌ای بود. برنامه‌های اصلاحی هاشمی «به عنوان یک عملگرای عقلانی» برای کشورش رهنمونی بسیار ضروری برای وحدت مسلمانان جهان فراهم کرد.

* «امامعلی رحمان» رئیس جمهوری تاجیکستان نیز در پیامی به «حسن روحانی»، درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از چهره‌های برجسته جمهوری اسلامی ایران بود و خبر درگذشت او، ما را اندوهگین کرد. این مصیبت را به خانواده ایشان و به مردم ایران تسلیت عرض می‌کنم و برای آن مرحوم غفران و رحمت الهی را مسألت می‌کنم.

* حزب نهضت اسلامی تاجیکستان، با انتشار پیامی در صفحه فیسبوکی خود، درگذشت آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی را از سوی ریاست عالی این حزب به ملت و دولت ایران و خانوادۀ مرحوم تسلیت گفت.

منبع: تسنیم





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیام تسلیت شخصیت‌ های بین‌المللی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..