تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تهیه مربای خوش رنگ با ریواس

آیا تابحال با ریواس مربا تهیه کرده اید این مربای لذیذ  و خانگی طرفداران زیادی دارد می خواهیم در این بخش شما را با روش تهیه این مربا آشنا کنیم به این منظور نیاز به شکر ،آبلیمو ،ریواس و زنجبیل یا چوب دارچین دارید با ما در ادامه این مطلب همراه باشید .

مربای ریواس، ترشی ریواس، لواشک ریواس، خورشت ریواس و … با استفاده از ساقه ریواس تهیه میشوند. طرز تهیه مربای ریواس خوشمزه را در اینجا بخوانید.

ریواس از گیاهان بومی بهاری و از تیره هفت‌بندان یا ترشک است. این گیاه به صورت طبیعی و دیمی و بدون نیاز به آبیاری رشد می‌کند و در مناطقی که گل لاله وجود دارد یافت می‌شود. ریواس در دامنه بینالود، کوهستان‌های آذربایجان و کردستان و بلندی‌های البرز در شمال تهران و همچنین در شهرستان گناباد می‌روید.

قسمت‌های مورد استفاده گیاه ریواس در آشپزی، ساقه ترش و ترد این گیاه است که با استفاده از آن می‌توان مریای ریواس، خورشت ریواس، لواشک ریواس، شربت ریواس و … تهیه نمود.

این بار با طرز تهیه مربای ریواس ترش و خوشمزه آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه مربای ریواس: ریواس پاک‌کرده و خردشده 1 کیلوگرم شکر 1 کیلوگرم آبلیمو 2-3 ق غذاخوری زنجبیل یا چوب دارچین یک تکه کوچک طرز تهیه مربای ریواس: برای تهیه مربای ریواس ابتدا ریواس‌های پاک‌کرده و خردشده را همراه با زنجبیل یا دارچین و آبلیمو داخل یک قابلمه بزرگ و جادار بریزید. روی مواد شکر بپاشید و آن‌ها را زیر و رو کنید و 1 شب در جای خنک مثل یخچال قرار دهید. پس از این مدت، قابلمه را روی شعله ملایم قرار دهید تا به‌جوش بیاید. ریواس بعد از شکرپاش‌شدن کمی آب می‌اندازد اما اگر دیدید کم آب است، 1 پیمانه آب اضافه کنید. بعد از اضافه‌کردن آب، شعله را زیاد کنید تا مربا بجوشد و قوام بیاید. وقتی مربا به غلظت مناسب رسید، حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید خنک شود. زنجبیل یا چوب دارچین را در اخر در اورید. مربای خنک‌شده را داخل شیشه‌های تمیز و خشک بریزید و داخل یخچال نگهداری کنید. نکته مهم درباره ظرف مناسب پخت مربا: بهترین ظرف برای پخت مربا دیگ یا قابلمه مسی سفید شده است. چون روکش سفید این ظرف، در رنگ و مزه مربا هیچ تاثیری نمی‌گذارد. بعد از قالمه مسی، ظرف لعابی و بعد از آن قابلمه چدنی برای این کار مناسب است. از دیگ آلومینیومی و تفلون مربای زلال و خوش رنگ در نمی‌آید. دیگ کم عمق و پهن برای پختن مربا بهتر از دیگ عمیق است،چون که سطح اتش خور دیگ پهن بیشتر است و عمل تبخیر زودتر در ان صورت میگیرد.این خاصیت در مرحله اخر پختن مربا به ویژه مهم است.در چنین دیگی شهد مربا زودتر قوام می‌آید و رنگ و مزه میوه بهتر حفظ میشود.

مربای ریواس ته‌مزه ترشی دارد پس می‌توانید در صورت تمایل، مقدار شکر آن را بیشتر در نظر بگیرد. امیدواریم این مربای خوش‌رنگ و خوشمزه را تهیه کرده و از طعم آن لذت ببرید. نوش جان.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تهیه مربای خوش رنگ با ریواس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..