تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهنام برزای بازیکن استقلال از زندگی ورزشی و از ناراحتی هایش میگوید

بهنام برزای وقتی به استقلال پیوست با هزاران آرزو به این تیم آمد ولی به گفته خودش هنوز بسیاری از آرزوهایش در این تیم برآورده نشده است.

بهنام برزای بازیکن استقلال از زندگی ورزشی و از ناراحتی هایش میگوید

بهنام برزای

بهنام برزای وقتی به استقلال پیوست با هزاران آرزو به این تیم آمد ولی به گفته خودش هنوز بسیاری از آرزوهایش در این تیم برآورده نشده است. با این همه از شرایطی که این مدت در استقلال داشته راضی به نظر می رسد و می خواهد هر روزش بهتر از روز قبل باشد. برزای در این فصل دو گل مهم برای استقلال به ثمر رسانده که هر یک از آنها در نهایت با نتیجه تساوی استقلال همراه بوده است. البته خودش از این بابت خیلی خوشحال نیست و می گوید دوست دارد وقتی گل می زند استقلال برنده شود.

پای صحبت های این بچه اهل خوزستان نشستیم تا درباره خودش و فوتبالی که در استقلال ارائه می دهد بیشتر بدانیم.

بهنام برزای بازیکن استقلال از زندگی ورزشی و از ناراحتی هایش میگوید

چرا اینقدر در استقلال کم بازی می کنی؟

این هم از شانس من است. همه تمرینات را هستم و با همه وجودم کار می کنم ولی ماسفانه کمتر این فرصت را پیدا می کنم که بتوانم برای استقلال بازی کنم.

از این بابت ناراحتی؟

اگر ناراحت نباشم که فرقی با یک آدم عادی ندارم. نمی دانید وقتی هر روز آن هم نه یک هفته و دو هفته بلکه یک سال تمرین می کنید ولی در کل شش، هفت تا بازی به شما فرصت داده می شود چه حس بدی پیدا می کنید. این خیلی تلخ است ولی با این همه من می دانم در تیم بزرگی هستم و نمی خواهم به این راحتی ها میدان را خالی کنم و باید بتوانم از این هم بهتر باشم تا درون زمین برای استقلال یک بازیکن ارزشمند باشم.

فکر می کردی در استقلال کار تا این اندازه سخت باشد؟

راستش نه زیاد. می دانستم استقلال تیم بزرگی است که ستاره های بزرگی هم در آن بازی می کنند یا قبلا در آن بازی کرده اند ولی با یک نگاه به اسامی بازیکنانی که جوان بودند و به استقلال آمدند و در تیم ماندند و بزرگی هم کردند، به خودم می گفتم من هم می توانم با کار و تلاش بدرخشم. شاید هنوز آن روز برای من از راه نرسیده است. شاید هم هنوز آنقدر که به درد استقلال بخورم خوب نبوده ام.

اما تو در دو بازی مهم مقابل پیکان و سپاهان دو گل مهم زدی تا استقلال در رده هفتم جدول، نیم فصل را تمام کند. می دانی اگر آن دو امتیاز را نمی گرفتید الان نهم بودید؟

این از لطف خدا بود که شامل حال من شد. من هر زمان به زمین رفته ام تلاش کردم تا بهترین بازی زندگی ام را برای سرمربی و تیمم انجام بدهم. سال قبل برای آقای مظلومی هم با همین انگیزه بازی می کردم و می خواستم برای استقلال مفید باشم. خیلی هم خوشحالم که در اندک زمان هایی که برای تیمم بازی کردم، یا گل زدم یا پاس گل دادم یا در موفقیت تیم نقش موثری داشتم.

چرا بعد از گلی که به سپاهان زدی غش کردی...

(خنده) غش نکردم! از خوشحالی زیاد بود. انگاری باری که روی دوش 10 نفر از همبازیانم بود را یک تنه بر دوش کشیده بودم و یک مرتبه از درون، بدنم خالی شد. خیلی خوشحال بودم و می دانستم که در آن لحظه همه استقلالی های ایران و دنیا با آن گل من نفس راحتی کشیده اند و به این دلیل یک آن بدنم تحمل آن همه خوشحالی را نداشت و وقتی در فکر بودم بچه ها روی سرم ریختند و در عکس ها به نظر رسید که غش کرده ام.

بهنام برزای بازیکن استقلال از زندگی ورزشی و از ناراحتی هایش میگوید

دستور تاکتیکی ات قبل از ورود به زمین چه بود؟

علی آقا از من خواست به زمین بروم و رو به دروازه سپاهان شوت بزنم. نفوذ کنم و از فضاهایی که جابر و کاوه در بیرون محوطه جریمه سپاهان ایجاد می کردند به تو بزنم و شکر خدا این اتفاق در نهایت در وقت های اضافه جواب داد.

چرا تا قبل از آن توپ های تان به گل تبدیل نمی شد؟

واقعا ناراحت شده بودم. اصلا توپ ها به گل تبدیل نمی شدند. سه بار توپ را به تیر دروازه آنها زدیم ولی اصلا به تور نمی خورد. می دانستم که یکی از آن روزهای بد فوتبال است که نمی خواهد به خواست ما باشد ولی باور  کنید قبل از ورودم به میدان با خودم عهد کردم که این رسم بد فوتبال را می شکنم.

بعد از گل چه حالی داشت؟

خیلی خوشحال بودم ولی متاسفانه درگذشت آن هوادار بعد از بازی حسابی حالم را گرفت.

می دانی اگر گل نمی زدی ممکن بود آن هوادار زنده بماند؟

در این چند روز خیلی به این موضوع فکر کردم. نمی دانید چقدر حالم بد شده بود. بارها این موضوع در این چندروزه که از بازی سپری شده در ذهنم بوده که اگر شوت من گل نمی شد الان یک انسان زنده بود ولی خانواده ام و همه دوستانم که ممنون شان هستم در این مدت خیلی به من روحیه دادند و مرا به خودم آوردند که عمر دست خداست و هر کسی تقدیری دارد و من چه آن روز آن گل را می زدم چه نمی زدم این اتفاق باید می افتاد. من هم مسلمانم و به همه این مسائل اعتقاد دارم. به این دلیل با شنیدن این حرف ها آرام شدم و حالا دیگر به اندازه روزهای اول بعد از گلم ناراحت نیستم.

پس یعنی هنوز ناراحتی؟

البته که ناراحتم. وقتی به شرایط روحی روانی خانواده آن مرحوم فکر می کنم می دانم که آنها در چه وضعیتی هستند.

بهتر نبود بیشتر گل می زدی تا بازی را می بردید؟

شک ندارم که اگر بازی 10 دقیقه بیشتر طول می کشید ما باز هم گل می زدیم. حتما می زدیم. ما در اصفهان یکی از بهترین بازی های این سال هایمان را انجام دادیم. از اول بازی روی دروازه آنها تاختیم و یک نفس به آنها حمله کردیم. شانس آوردند که نباختند. شک ندارم که خوشبین ترین هوادار اصفهانی سپاهان هم انتظار این همه حمله را از تیم ما نداشت.

ترکیب تیم تان جوان شده بود. این تا چه حد روی بازی تان تاثیر داشت؟

قبل از پاسخ دادن به این سوال باید بگویم بچه ها بعد از بازی با نفت و حذف از جام حذفی می خواستند خودشان را به کادر فنی و هواداران اثبات کنند. برای همین همه ما انگیزه های زیادی برای این دیدار داشتیم و می خواستیم به نوعی حقانیت مان را در این دیدار اثبات کنیم. نمی دانم تا چه اندازه هم موفق بودیم ولی از آن روز به بعد هر کس را در کوچه و خیابان دیده ام از بازی تیم استقلال در آن دیدار راضی بوده و از این بابت خیلی خوشحالم و البته این حس من تنها نیست.

بهنام برزای بازیکن استقلال از زندگی ورزشی و از ناراحتی هایش میگوید

خب این به دلیل جوانی ترکیب تان بود؟

نمی دانم که بود یا نه. می خواهم این را بگویم که آن روز اینقدر برای بازی کردن و اثبات تیم استقلال انگیزه در تیم بود که شاید هر کس در زمین بازی می کرد هم همین شکل از بازی را به نمایش می گذاشت. هر چند انصافا نمی توان از بازی زیبای بازیکنان جوان تیم مان هم غافل شد. زکی پور، حقدوست، مجید حسینی یا خود حسین حسینی. همه بچه ها خوب بودند و نشان دادند چه توانایی هایی دارند. تازه نورافکن و میعاد یزدانی هم بازی نکردند که آنها هم خیلی خوب هستند.

وقتی شنیدی رحمتی بازی نمی کند نگران دروازه نشدی؟

کمی شوکه شدم! وقتی مهدی رحمتی در تیمی باشد کسی نمی تواند حتی حدس بزند که او در بازی که نه مصدوم است نه محروم روی نیمکت بنشیند. برای همین وقتی لیست اصلی اعلام شد نه تنها من بلکه تقریبا بیشتر بازیکنان تیم این حس را داشتند که چرا آقا مهدی نیست. البته شکی در بزرگی و اطمینان خاطری که زمان بازی آقا سید درون دروازه داربیم نیست اما حسین را هم می شناختم. او دروازه بان جوان و خیلی خوبی است و برای اینکه به او روحیه داده باشیم نمی توانستیم این حس را خیلی هم بروز بدهیم. حسین هم انصافا در طول بازی خیلی خوب کار کرد.

چرا اینقدر شوت به دروازه تان می شد؟

این را از قبل می دانستیم. علی آقا و گروه آنالیز تیم گفته بودند که قرار است سپاهانی ها شوت بزنند. فکر کنم به این دلیل بود که آنها از توان خط هافبک و  دفاع ما اطلاع داشتند و نمی خواستند فرصت هایشان را با درگیرشدن بین مدافعان خوب ما هدر بدهند.

مکویان، پادو، حسینی و زکی پور همه مدافع درگیرشونده و از نظر بدنی با قدرت بدنی بالایی هستند و سپاهانی ها از ابتدا در نظر داشتند تا با شوت از راه دور به گل برسند. نمی دانم شاید هم فکر می کردند حسینی دروازه بان خوبی نیست و می توانند از هر جا خواستند توپ را به تور ما بچسبانند. انصافا حسینی همه شوت های شان را گرفت. او تک به تک را هم به آنها نداد. قیچی برگردان را هم گرفت و خلاصه که فقط وقتی مجید حسینی بین توپ و  دروازه قرار گرفت آن توپ را ندید و سپاهان روی آن یک اشتباه موفق شد به ما گل بزند وگرنه تا صبح هم نمی توانستند به ما گل بزنند.

پرسپولیس 32 امتیازی است. فکر می کنی بتوانید این 10 امتیاز تا صدر جدول را جبران کنید؟

کار سختی است ولی نشدنی نیست. البته ما از چند هفته قبل به این طرف دیگر نگاهی به جدول نمی کنیم و فقط روی بازی های خودمان تمرکز کرده ایم. قطعا پرسپولیس هم به روز سخت برخورد خواهدکرد و قطعا امتیاز از دست خواهدداد. اگر قرار بود یک تیم همه بازی هایش را ببرد و بقیه فقط برای خالی نبودن لیگ در آن شرکت کنند که کسی در بازی ها حضور نمی یافت.

تو را تعویض طلایی می دانند؟

دوست ندارم این فکر درباره من باشد. اولا که من در این بازی از ابتدا در ترکیب بودم و تعویضی به میدان نرفتم. بعد هم دوست دارم بازیکن فیکس استقلال باشم تا بیشتر به تیم کمک کنم. هر زمان توانستم برای استقلال فیکس بازی کنم آن وقت تلاش می کنم تا به جای تعویض طلایی بودن بازیکن طلایی استقلال باشم.

قبل از نیم فصل می گفتند قصد داری از این تیم بروی؟

اینها شایعاتی است که برای هر بازیکنی که کمتر بازی می کند ساخته می شود. خبر کم می آوردند. لیست تیم ها را جلوی شان می گذارند و می بینند چه کسی بیشتر بازی کرده و چه کسی کمتر و بعد برای کمتر بازی کرده ها یک خبر می نویسند و برای زیاد بازی کرده ها یک خبر دیگر.

به کار خبری هم وارد شده ای؟

این را از باتجربه ترهای تیم شنیدم. لابد آنها این تجربه را داشتند که می گویند.

در بازی با پیکان که گل مساوی را زدی دقیقه 82 بود این بار 92! چرا 2؟

اتفاقی بوده است. من که ساعت دستم نیست بدانم چه زمانی از بازی است و آن وقت گل بزنم. البته برایم جالب است که این را می شنوم ولی من دخالتی در هماهنگی این دو گل دقایق 82 و 92 نداشتم. خواست خدا بوده است.

بهنام برزای بازیکن استقلال از زندگی ورزشی و از ناراحتی هایش میگوید

به نظر پسر صبوری می آیی؟

اهالی خوزستان همه شان صبور هستند. گرما این صبر را در ما بوجود آورده است. اگر صبور نبودیم که از این گرما فراری می شدیم و می رفتیم.

در یکی از کامنت های پست آخری که در اینستاگرام گذاشته بودی یکی نوشته بود جواب صبرت را گرفتی؟

هواداران استقلال همواره مرا مورد لطف و محبت شان قرار می دهند. آنها همه جوره به من روحیه می دادند و در این مدت خیلی برایم نوشتند و سراغم را می گرفتند که کجا هستم و چرا بازی نمی کنم. من فقط می توانم این را بگویم که ممنون همه محبت هایشان هستم و اگر هم صبری بوده بخشی از حرفه ای گری در فوتبال حرفه ای است. من برای بازی کردن در استقلال هر سختی را تحمل می کنم و صبر کردن هم یکی از همین موارد صبوری کردن است.

در بازی با السد به تو بازی می رسد؟

امیدوارم این اتفاق بیفتد. بازی سختی با این تیم خوب قطری داریم حتما باید بتوانیم این تیم را شکست بدهیم وگرنه برای دومین بار شرمنده هواداران مان خواهیم شد. ما جام حذفی را در عین شایستگی از دست دادیم و نباید در آسیا کم بیاوریم.

نیم فصل دوم تو را بیشتر در بازی ها خواهیم دید؟

قطعا. این قول را به همه طرفداران استقلال می دهم که بیشتر از این تلاش کنم و در ترکیب تیم جای بگیرم. هرچند که اگر بازی هم نکنم برای موفقیت تیم دعا خواهم کرد ولی همه قدرتم را می گذارم تا باز هم برای تیم بازی کنم و گل بزنم.

هفته نامه شماره یک

اخبار مرتبط :

بهنام برزای از زندگی کاری اش می گوید ، بالاخره لژیونر می شوم

بازیکن استقلال سرمایه گذار فیلم کاهانی +عکس

دختران آبی‌پوش بازیکن استقلال! + عکس

وقتی بنگر و هادی نوروزی مخ بازیکن استقلال را زدند تا پرسپولیسی شود!

جشن تولد بازیکن استقلال در مطب دکتر!+عکس




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهنام برزای بازیکن استقلال از زندگی ورزشی و از ناراحتی هایش میگوید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..