تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کدام سیستم عامل در سال 2016 نسبت به حملات هکرها آسیب پذیرتر بود؟

کدام سیستم عامل در سال 2016 نسبت به حملات هکرها آسیب پذیرتر بود؟

در میان 50 سیستم عامل موبایلی و دسکتاپی که بعنوان آسیب پذیرترین سیستم های عامل سال گذشته معرفی شدند، اندروید با 523 نقص امنیتی در رده نخست ایستاد. در مقایسه، iOS با ثبت 161 مورد آسیب پذیری، در رده پانزدهم جدول قرار گرفت. با این اوصاف این رده بندی نسبت به سال 2015 معکوس شده است. در سال 2015، آیفون با 387 مورد نقص در مقابل 125 مورد به ثبت رسیده در خصوص اندروید، از آسیب پذیری بیشتری برخوردار بود. در مجموع، در سال 2015 سیستم عامل iOS در رده دوم و اندروید در رده پانزدهم جدول آسیب پذیرترین سیستم های عامل ایستادند. در ادامه با تک شات همراه باشید.


این ارقام، که توسط CVE Details جمع آوری و ارایه شده اند، بدین معنی هستند که سال گذشته احتمال هک دستگاه های اندرویدی نسبت به دستگاه های مجهز به iOS به مراتب بیشتر بوده است. آسیب پذیری نقصی در سیستم عامل است که یک هکر می تواند با استفاده از آن یک دستگاه، مثلا یک اسمارت فون، را به کارهایی وادارد که نباید انجام دهد. این موارد می تواند شامل افشای اطلاعات به هکرها منجمله شماره های تماس، پیام های متنی، تماس ها، شماره های IMEI، پسووردها، دسترسی به اپلیکیشن ها و بسیاری دیگر باشد.


همچنین در 50 سیستم عامل آسیب پذیر سال گذشته سیستم عامل watchOS اپل که در اپل واچ مورد استفاده است به چشم می خورد. این سیستم عامل اسمارت واچی با برخورداری از 77 مورد آسیب پذیری، رده 35 را به خود اختصاص داده است.

سیستم عامل
همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کدام سیستم عامل در سال 2016 نسبت به حملات هکرها آسیب پذیرتر بود؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..